Kulturträff: Julkonsert med Ylioppilaskunnan Laulajat

YL promokuva

Ylioppilaskunnan Laulajats traditionella julkonserter hör till Helsingfors mest älskade jultraditioner och är för många en viktig del av att komma in i julstämning. De frackklädda sångarna välkomnar publiken redan vid dörren och vardagens jäkt glöms bort i den mörka kyrksalen. Programmet innehåller de mest älskade julsångerna i både traditionell tappning och med nya arrangemang.

Ylioppilaskunnan Laulajats 140-årsjubileum till ära kommer även Alumnföreningen att gå på YL:s julkonsert på Kulturträffen i december. Platsen för konserten är Pauluskyrkan, känd för sin goda akustik, och konserten leds av Pasi Hyökki. Välkommen att njuta av konserten med kören som varit pionjär inom finsk manskörkonst och en hörnsten i det akademiska kulturlivet i gott alumnsällskap!

120 platser till konserten har reserverats för alumner för 29 € (norm. 33 € inkl. serviceavgifter). Anmäl dig genom att betala deltagaravgiften via länken nedan i Alumnbutiken. När du fyller i all nödvändig information vid köpet av biljett i Alumnbutiken, så behöver du inte längre fylla i ett separat anmälningsformulär. Alumnrabatten gäller fram till 12.11 – betala din deltagaravgift innan dess.

OBS: Evenemanget är för närvarande fullt, men du kan anmäla dig på reservplats via länken nedan.

Söndag 3.12.2023 klockan 18.30, Pauluskyrkan (Sammattivägen 5).