(INSTÄLLT) KULTURTRÄFF: MUSIKMUSÉET FAME

(INSTÄLLT 31.3.2020)

Grundutställningen i FAME har som syfte att öppna och förklara musikens olika roller i den finska självbildens framväxt från 1890-talet till idag. Museet lyfter fram möjligheten för besökaren att själv verka, sjunga och dansa, dels genom innovativ användning av interaktiv teknik. Alumnföreningen har reserverat tre guidningar (à 20 pers.). Guidningarna börjar kl. 17.00 (en finsk- och en svenskspråkig guidning) och kl 17.30 (finskspråkig guidning). Anmäl dig till en guidning och betala deltagaravgiften 7€ i Alumnbutiken. Muséets inträdesavgift betalas på plats av deltagarna.

Tors 16.4.2020 kl. 17 och 17.30, Mall of Tripla, Fredriksbergsterassen 5A

Liknande händelser

Kulturträff: Symbolernas Helsingfors – historia och arkitektur

På Alumnföreningens och Finska litteratursällskapets gemensamma vandring får du lära känna Helsingfors gamla byggnaders historia och deras arkitekturs symbolik. Liisa Väisänen, konstforskare och fackförfattare, känd för Yle-serien Symbolernas hemlig..