(peruttu) KULTTUURITREFFIT: MUSIIKKIMUSEO FAME

1920x1080_musiikkimuseo_Ralph_larmann_FAME

Kuva: Ralph Larmann

Peruttu 31.3.2020.

Musiikkimuseon perusnäyttelyn ytimenä on avata ja tehdä ymmärrettäväksi musiikin moninaisia rooleja Suomen omakuvan rakentumisessa 1890-luvulta nykyaikaan. Musiikin elämyksellinen kokeminen on niin ikään tärkeää, myös itse toimimalla, laulamalla ja tanssimalla. Koko näyttelyä leimaa musiikin ykseys: ennakkoluulottomasti kaiken tyylistä musiikkia yhdistävä ja rinnastava museo tarjoaa tilaisuuden uudenlaiseen löytöihin, kohtaamisiin ja rajanylityksiin.

Alumniyhdistyksen jäsenille on varattu kolme opastusta (à 20 hlö) näyttelyyn. Opastukset alkavat klo 17.00 (suomenkielinen ja ruotsinkielinen opastus) ja 17.30 (suomenkielinen opastus). Ilmoittaudu haluamallesi opastukselle ja maksa osallistumismaksu 7€ Alumnikaupassa. Sisäänpääsymaksu museoon maksetaan omatoimisesti paikan päällä.

To 16.4.2020 ko 17 & 17.30, Mall of Tripla, Fredikanterassi 5A

Kuva Pekka Suikkanen

Kulttuuritreffit: Musiikkitalon urut

Kulttuurikevään päätteeksi alumnit suuntaavat kuuntelemaan pitkään kaivattuja Musiikkitalon urkuja, joiden hankinnan alullepanijana toimi hankkeeseen miljoona euroa lahjoittanut säveltäjä Kaija Saariaho. Käsityönä rakennetut, maailman suurimpien mo..