Kulturträff: Niin kuin taivaassa

Helsingin Kaupunginteatteri – Niin kuin taivaassa– Kuvassa Tuukka Leppänen ja Oona Airola – Kuva Otto-Ville Väätäinen

Kuva: Otto-Ville Väätäinen

Musikalen berättar historien om den framgångsrika dirigenten Daniel Daréus återkomst till sin barndomstrakt i en liten nordsvensk by. Dirigenten som lider av hälsoproblem önskar sig ett lungt liv, men snart hittar han sig själv som dirigent för bybornas kyrkokör mitt i ett färgstarkt och livskraftigt samhälle. I den blandade kören hittar han vänner och gamla oläkta sår, men slutligen också sann kärlek.

I musikalen som betonar kraft, gemenskap, hopp och livsglädje, spelas huvudrollerna av Tuukka Leppänen, stjärnan i Once musikalen och den prisbelönta skådespelaren och sångaren Oona Airola. För musiken står Sveriges mest kända Eurovison-kompositör Fredrik Kempe.

Innan showen

Vi ordnar ett förhandsprogram för medlemmarna av Alumnföreningen klockan 18.10-18.40. Musikalens regissör Jakob Höglund presenterar föreställningen för oss.

Biljetter

Biljettpriserna varierar beroende på biljettyp: normal biljett 88 €, pensionärer 85 € och studeranden 34 €. Utöver anmälningen bör du köpa en biljett på egen hand från biljettbutiken i Helsingfors stadsteater eller Lippupiste-försäljningsställen (Obs: biljetter kan inte längre köpas från R-kiosker). Inga ändringar kan göras i den inlösbara bokningen i Lippupiste-försäljningsställen. Kom ihåg att ange bokningsnumret 528-621093992 (Obs: bokningsnumret har förändrats från det ursprungliga) när du löser ut biljetten. Lös ut biljetterna senast den 30.8.2021.

Öppettiderna för biljettförsäljningsställena: Helsingfors stadsteaters biljettförsäljning (Första linjen 2) må-fre kl. 9-16, Lippupiste-försäljningsställen www.lippu.fi. En serviceavgift tillkommer på biljettprisena, förutom på de biljetter som löses ut vid Stadsteaterns biljettförsäljning. Lippupistes försäljningsställen lägger till en leveransavgift på 2 € / beställning. Fråga efter faktureringsmöjlighet på de olika försäljningsställena, leveransavgiften för faktura är 10 € / leverans. Biljetter kan inte köpas online. Outlösta biljetter annuleras automatiskt. Mera information: Helsingfors stadsteaters biljettförsäljning: (09) 3940 22 (må-fre kl 9-16).

To 9.9.2021 klockan 19.00, Stadsteatern, Djurgårdsvägen 5, Helsingfors.

Liknande händelser

Kulturträff: Havets minne – Meren muisti

John Nurminens stiftelse och Helsingfors universitetets alumnförening arrangerar ett diskussionstillfälle med fotokonst om skärgårdsnaturens utsatthet och skönhet. På evenemanget får du se Raimo Sundelins bilder och höra berättelserna bakom bilderna. ..

Kulturträff: Red nose company – Frankenstein