Kulturträff: Niin kuin taivaassa

Helsingin Kaupunginteatteri – Niin kuin taivaassa– Kuvassa Tuukka Leppänen ja Oona Airola – Kuva Otto-Ville Väätäinen

Kuva: Otto-Ville Väätäinen

Musikalen berättar historien om den framgångsrika dirigenten Daniel Daréus återkomst till sin barndomstrakt i en liten nordsvensk by. Dirigenten som lider av hälsoproblem önskar sig ett lungt liv, men snart hittar han sig själv som dirigent för bybornas kyrkokör mitt i ett färgstarkt och livskraftigt samhälle. I den blandade kören hittar han vänner och gamla oläkta sår, men slutligen också sann kärlek.

I musikalen som betonar kraft, gemenskap, hopp och livsglädje, spelas huvudrollerna av Tuukka Leppänen, stjärnan i Once musikalen och den prisbelönta skådespelaren och sångaren Oona Airola. För musiken står Sveriges mest kända Eurovison-kompositör Fredrik Kempe.

Innan showen

Vi ordnar ett förhandsprogram för medlemmarna av Alumnföreningen klockan 18.10-18.40. Musikalens regissör Jakob Höglund presenterar föreställningen för oss.

Biljetter

Biljettpriserna varierar beroende på biljettyp: normal biljett 88 €, pensionärer 85 € och studeranden 34 €. Utöver anmälningen bör du köpa en biljett på egen hand från biljettbutiken i Helsingfors stadsteater eller Lippupiste-försäljningsställen (Obs: biljetter kan inte längre köpas från R-kiosker). Inga ändringar kan göras i den inlösbara bokningen i Lippupiste-försäljningsställen. Kom ihåg att ange bokningsnumret 528-621093992 (Obs: bokningsnumret har förändrats från det ursprungliga) när du löser ut biljetten. Lös ut biljetterna senast den 30.8.2021.

Öppettiderna för biljettförsäljningsställena: Helsingfors stadsteaters biljettförsäljning (Första linjen 2) må-fre kl. 9-16, Lippupiste-försäljningsställen www.lippu.fi. En serviceavgift tillkommer på biljettprisena, förutom på de biljetter som löses ut vid Stadsteaterns biljettförsäljning. Lippupistes försäljningsställen lägger till en leveransavgift på 2 € / beställning. Fråga efter faktureringsmöjlighet på de olika försäljningsställena, leveransavgiften för faktura är 10 € / leverans. Biljetter kan inte köpas online. Outlösta biljetter annuleras automatiskt. Mera information: Helsingfors stadsteaters biljettförsäljning: (09) 3940 22 (må-fre kl 9-16).

To 9.9.2021 klockan 19.00, Stadsteatern, Djurgårdsvägen 5, Helsingfors.