Kulturträff: Niin kuin taivaassa

Helsingin Kaupunginteatteri – Niin kuin taivaassa– Kuvassa Tuukka Leppänen ja Oona Airola – Kuva Otto-Ville Väätäinen

Kuva: Otto-Ville Väätäinen

Musikalen berättar historien om den framgångsrika dirigenten Daniel Daréus återkomst till sin barndomstrakt i en liten nordsvensk by. Dirigenten som lider av hälsoproblem önskar sig ett lungt liv, men snart hittar han sig själv som dirigent för bybornas kyrkokör mitt i ett färgstarkt och livskraftigt samhälle. I den blandade kören hittar han vänner och gamla oläkta sår, men slutligen också sann kärlek.

I musikalen som betonar kraft, gemenskap, hopp och livsglädje, spelas huvudrollerna av Tuukka Leppänen, stjärnan i Once musikalen och den prisbelönta skådespelaren och sångaren Oona Airola. För musiken står Sveriges mest kända Eurovison-kompositör Fredrik Kempe.

Innan showen

Vi ordnar ett förhandsprogram för medlemmarna av Alumnföreningen klockan 18.10-18.40. Musikalens regissör Jakob Höglund presenterar föreställningen för oss.

Biljetter

Alumnföreningen har reserverat 100 platser till föreställningen. Utöver anmälningen bör du köpa en biljett på egen hand från biljettbutiken i Helsingfors stadsteater, Lippupiste-försäljningsställen eller R-kiosker över hela landet. Notera! Inga ändringar kan göras i den inlösbara bokningen i biljettkontorets försäljningsställen och R-kiosker. Presentkort och kulturkuponger accepteras inte som betalning på R-kiosker. Kom ihåg att ange bokningsnumret 528-241090196 när du löser in biljetten. Biljettpriserna varierar beroende på biljettyp. Normal biljett 88 €, pensionärer 85 € och studeranden 34 €.

Öppettiderna för biljettförsäljningsställena hittar du på www.lippu.fi. En serviceavgift tillkommer på biljettprisena, förutom på de biljetter som löses ut vid Stadsteaterns biljettförsäljning (Första linjen 2). Lippupistes försäljningsställen lägger till en leveransavgift på 2 € / beställning. R-kiosker lägger till en leveransavgift på 2 € / beställning och serviceavgift på 1 € / biljett. Fråga efter faktureringsmöjlighetr på de olika försäljningsställena. Leveransavgiften för faktura är 10 € / leverans. Outlösta biljetter annuleras automatiskt. Biljetter kan inte köpas online. Lös ut biljetterna senast den 16.8.2021. Helsingfors stadsteaters biljettförsäljning: (09) 3940 22 (må-fre kl 9-16). Notera! Under sommaren 1.6.-1.8.2021 kopplas samtalet till Lippupistes kundtjänst.

To 9.9.2021 klockan 19.00, Stadsteatern, Djurgårdsvägen 5, Helsingfors.

Liknande händelser

Kuva: Ateneum

Kulturträff: Ilja Repin

På Ateneum visas en utställning av den internationella mästaren, bildkonstnären Ilja Repin (1844–1930). Repin är Rysslands berömdaste målare, även älskad i Finland: hans ateljéhem låg på finska sidan i Kuokkala i Terijoki åren 1917–1930. Ilja ..