Kulttuuritreffit: Niin kuin taivaassa

Helsingin Kaupunginteatteri – Niin kuin taivaassa– Kuvassa Tuukka Leppänen ja Oona Airola – Kuva Otto-Ville Väätäinen

Kuva: Otto-Ville Väätäinen

Elokuvanakin tunnettu Helsingin kaupunginteatterin musikaali Niin kuin taivaassa kertoo menestyneen kapellimestarin Daniel Daréuksen paluusta lapsuuden kotiseudulleen pieneen pohjoisruotsalaiseen kylään. Terveysongelmista kärsinyt huippumuusikko haluaisi elää hiljaiseloa, mutta löytää pian itsensä johtamasta kyläläisten kirkkokuoroa ja keskeltä värikästä ja elinvoimaista yhteisöä. Monenkirjavan maalaiskuoron joukosta löytyy paitsi ystäviä, myös vanhoja haavoja ja lopulta todellinen rakkaus.

Musiikin voimaa, yhteisöllisyyttä, toivoa ja elämäniloa korostavan musikaalin päärooleissa nähdään Once-musikaalin tähti Tuukka Leppänen ja ensimmäisessä isossa musikaaliroolissaan Helsingin Kaupunginteatterissa näyttelevä palkittu näyttelijä ja laulaja Oona Airola, ja musiikista vastaa Ruotsin tunnetuin Euroviisu-säveltäjä Fredrik Kempe.

ENNEN ESITYSTÄ

Alumniyhdistyksen jäsenille järjestetään ennakko-ohjelma kello 18.10-18.40. Tilaisuudessa ohjaaja Jakob Höglund alustaa meille esityksen.

LIPUT

Alumniyhdistyksen jäsenille on varattu 100 permantolippua esitykseen. Lippujen hinnat vaihtelevat lipputyypeittäin: normaalilippu 88 €, eläkeläislippu 85 € ja opiskelijalippu 34 €. llmoittautumisen lisäksi lunasta lippusi omatoimisesti Helsingin Kaupunginteatterin lippumyymälöistä, Lippupisteen myyntipisteistä tai R-kioskeilta kautta maan. Huom! Lippupisteen myyntipisteissä ja R-Kioskeilla ei voi tehdä muutoksia lunastettavaan varaukseen. Lahjakortit ja kulttuurisetelit eivät käy maksuvälineenä R-kioskeilla. Muistattehan lippuja lunastaessanne mainita varausnumeron 528-241090196 – se on tärkeä tieto, jotta varaus löytyy järjestelmästä vaivattomasti.

Lippujen lunastus täyden palvelun myyntipisteissä myyntipisteiden aukioloaikojen mukaan, R-kioskeilla klo 7-21.30. Myyntipisteiden aukioloajat voi tarkistaa osoitteessa www.lippu.fi. Kaikki liput sisältävät palvelumaksun. Kaupunginteatterin lippumyymälästä (Ensi linja 2) lippuja lunastettaessa ei veloiteta ylimääräisiä kuluja. Lippupisteen myyntipisteet veloittavat toimitusmaksun 2 €/tilaus. R-kioskit veloittavat toimitusmaksun 2 €/tilaus sekä oman palvelumaksun 1 €/lippu. Liput voidaan pyynnöstä toimittaa laskulla (laskutus ennen toimitusta), jolloin laskun toimitusmaksu on 10 €/lähetys. Lunastamattomat liput peruuntuvat automaattisesti takaisin myyntiin. Lippuja ei voi ostaa verkosta. Lunastettuja lippuja emme vaihda tai lunasta takaisin. Lippujen viimeinen lunastuspäivä on 16.8.2021. Lisätietoja: Kaupunginteatterin lipunmyynti (puh. (09) 3940 22, ma-pe klo 9-16). Huom! Kesätauon 1.6.-1.8.2021 aikana puhelu yhdistyy Lippupisteen asiakaspalveluun.

Torstai 9.9.2021 klo 19, Helsingin kaupunginteatteri (Eläintarhantie 5).

Ilja Repin: Ristisaatto Kurskin kuvernementissa (1881–1883). Tretjakovin galleria. © Tretjakovin galleria, Moskova

Kulttuuritreffit: Ilja Repin

Ateneumin taidemuseossa nähdään kansainvälisen mestarin, taidemaalari Ilja Repinin (1844–1930) näyttely. Repin on Venäjän kuuluisin taidemaalari ja myös suomalaisten rakastama: hänen ateljeekotinsa oli Suomen puolella Terijoen Kuokkalassa vuosina 19..

Kulttuuritreffit: Meren muisti – Havets minne