Kulttuuritreffit: Niin kuin taivaassa

Helsingin Kaupunginteatteri – Niin kuin taivaassa– Kuvassa Tuukka Leppänen ja Oona Airola – Kuva Otto-Ville Väätäinen

Kuva: Otto-Ville Väätäinen

Elokuvanakin tunnettu Helsingin kaupunginteatterin musikaali Niin kuin taivaassa kertoo menestyneen kapellimestarin Daniel Daréuksen paluusta lapsuuden kotiseudulleen pieneen pohjoisruotsalaiseen kylään. Terveysongelmista kärsinyt huippumuusikko haluaisi elää hiljaiseloa, mutta löytää pian itsensä johtamasta kyläläisten kirkkokuoroa ja keskeltä värikästä ja elinvoimaista yhteisöä. Monenkirjavan maalaiskuoron joukosta löytyy paitsi ystäviä, myös vanhoja haavoja ja lopulta todellinen rakkaus.

Musiikin voimaa, yhteisöllisyyttä, toivoa ja elämäniloa korostavan musikaalin päärooleissa nähdään Once-musikaalin tähti Tuukka Leppänen ja ensimmäisessä isossa musikaaliroolissaan Helsingin Kaupunginteatterissa näyttelevä palkittu näyttelijä ja laulaja Oona Airola, ja musiikista vastaa Ruotsin tunnetuin Euroviisu-säveltäjä Fredrik Kempe.

ENNEN ESITYSTÄ

Alumniyhdistyksen jäsenille järjestetään ennakko-ohjelma parvekelämpiössä kello 18.15. Tilaisuudessa ohjaaja Jakob Höglund alustaa meille esityksen.

LIPUT

Alumniyhdistyksen jäsenille varattujen lippujen hinnat vaihtelevat lipputyypeittäin: normaalilippu 88 €, eläkeläislippu 85 € ja opiskelijalippu 34 €. Ilmoittaudu mukaan allaolevasta linkistä, ja sen lisäksi lunasta lippusi omatoimisesti Helsingin Kaupunginteatterin lippumyymälöistä tai Lippupisteen myyntipisteistä (Huom: R-kioskeilta lunastus ei valitettavasti enää onnistu). Huom! Lippupisteen myyntipisteissä ei voi tehdä muutoksia lunastettavaan varaukseen. Lippuja lunastaessasi mainitse varausnumero 528-621093992 (Huom: varausnumero muuttunut alkuperäisestä), jotta varaus löytyy vaivattomasti. Tapahtumaan on rajallinen määrä paikkoja ja ne täytetään lippujen lunastusjärjestyksessä, joten kannattaa toimia nopeasti! Lippujen viimeinen lunastuspäivä on 30.8.2021.

Lippujen lunastus Kaupunginteatterin lippumyymälästä (Ensi linja 2) ma-pe klo 9-16 tai Lippupisteen myyntipisteissä niiden aukioloaikojen mukaan (ks. www.lippu.fi). Kaikki liput sisältävät palvelumaksun. Kaupunginteatterin lippumyymälästä lippuja lunastettaessa ei veloiteta ylimääräisiä kuluja, Lippupisteen myyntipisteet veloittavat toimitusmaksun 2 €/tilaus. Liput voidaan pyynnöstä toimittaa laskulla (laskutus ennen toimitusta), jolloin laskun toimitusmaksu on 10 €/lähetys. Lippuja ei voi lunastaa verkosta. Lunastettuja lippuja ei vaihdeta tai lunasteta takaisin. Lunastamattomat liput peruuntuvat automaattisesti takaisin myyntiin. Lisätietoja: Kaupunginteatterin lipunmyynti (puh. (09) 3940 22, ma-pe klo 9-16).

Torstai 9.9.2021 klo 19, Helsingin kaupunginteatteri (Eläintarhantie 5).

Samanlaisia tapahtumia

Kuva Pekka Suikkanen

Kulttuuritreffit: Musiikkitalon urut

Kulttuurikevään päätteeksi alumnit suuntaavat kuuntelemaan pitkään kaivattuja Musiikkitalon urkuja, joiden hankinnan alullepanijana toimi hankkeeseen miljoona euroa lahjoittanut säveltäjä Kaija Saariaho. Käsityönä rakennetut, maailman suurimpien mo..