Kulturträff: Red nose company – Frankenstein

Frankenstein

Denna föreställning riktar sig till både alumner och barn. Den baserar sig på Mary Shelleys karaktärer, men förverkligas som en musikalisk komedi där man leker med spänningselement på Red Nose Companys vis – det vill säga via clowneri. Välkommen med i sällskapet av en galen vetenskapsman och olika slags monster.

Red Nose Company från Helsingfors är en efterfrågad kappsäcksteater som är känd för sina pjäser där litterära klassiker har omformats till clown-föreställningar. Clownerna Timo Ruuskanen och Tuukka Vasama har varit en tätt sammansvetsad clownduo sedan 2012.

Åldersrekomendation: 6-100 år. Föreställningens längd är ca en timme.

EFTER FÖRESTÄLLNINGEN

Efter föreställningen har Alumnföreningens medlemmar och gäster en möjlighet att stanna kvar och diskutera med clownerna Timo Ruuskanen och Tuukka Vasama om föreställningen och en clowns liv. Vi ses i Alexandersteaterns foajé (ca kl. 13.15-13.45). Den exakta tidtabellen meddelas närmare evenemanget.

BILJETTER

Alumnföreningen har reserverat 60 biljetter till föreställningen. Biljettpriser: normalpris 22 €, rabattgrupper (barn, studerande, pensionärer, arbetslösa och beväringar) 15 €. Anmäl dig via länken nedan och lös därefter ut din biljett/biljetter från Alexandersteaterns biljettkontor (Bulevarden 27, stängt fram tills 1.8.). Ange koden ALUMNI. Ifall du inte har en möjlighet att lösa ut dina biljetter på Alexandersteatern, kan du vara i direktkontakt med biljettförsäljningen (tel. (09) 676 980, liput@aleksanterinteatteri.fi) och komma överens om ett annat ställe där du kan lösa ut dina biljetter. Biljetterna bör lösas ut senast den 8.11.2021.

Söndag 12.12.2021 klockan 12, Alexandersteatern (Bulevarden 23-25).

Liknande händelser

Kuva: Ateneum

Kulturträff: Ilja Repin

På Ateneum visas en utställning av den internationella mästaren, bildkonstnären Ilja Repin (1844–1930). Repin är Rysslands berömdaste målare, även älskad i Finland: hans ateljéhem låg på finska sidan i Kuokkala i Terijoki åren 1917–1930. Ilja ..