Kulttuuritreffit: Red Nose Companyn Frankenstein

Frankenstein

Tämä teatteriesitys sopii mainiosti niin alumneille kuin lapsillekin! Mary Shelleyn luomiin hahmoihin perustuva Frankenstein on musikaalinen komedia, jossa leikitellään jännityksen elementeillä – Red Nose Companylle tuttuun tapaan klovnerian keinoin. Tervetuloa viihtymään hullun tiedemiehen ja monenlaisten hirviöiden pariin muiden alumnien tai vaikka koko perheen kanssa!

Helsinkiläinen Red Nose Company on yksi Suomen kysytyimmistä kiertueteattereista, joka tunnetaan erityisesti kahdelle klovnille sovitetuista kirjallisuuden klassikkotulkinnoistaan. Ryhmän esitykset Don Quijote, Babylon, Punainen viiva ja Juoksuhaudantie ovat hurmanneet kymmeniä tuhansia katsojia ympäri Suomen, ja edellinen koko perheen esitys Keisarin uudet vaatteet on kiertänyt teattereissa ja festivaaleilla jo kolmen vuoden ajan. Frankensteinissakin lavalla nähtävät Timo Ruuskanen ja Tuukka Vasama ovat olleet erottamaton klovnikaksikko jo vuodesta 2012, ja heidät tunnetaan saumattomasta yhteispelistään.

Ikäsuositus 6-100 vuotta, esityksen kesto n. 1 tunti.

ESITYKSEN JÄLKEEN

Alumniyhdistyksen kautta tapahtumaan osallistuvilla on esityksen jälkeen mahdollisuus jäädä keskustelemaan esiintyjien Timo Ruuskasen ja Tuukka Vasaman kanssa esityksen teemoista ja klovnin elämästä Aleksanterin teatterin lämpiöön (arviolta klo 13.15-13.45, tarkka aikataulu varmistuu lähempänä esitystä).

LIPUT

Alumniyhdistys on varannut esitykseen 60 lippua. Lippujen hinnat: normaalihinta 22 €, alennusryhmät (lapset, opiskelijat, eläkeläiset, työttömät ja varusmiehet) 15 €. Ilmoittaudu mukaan allaolevan linkin kautta ja käy sen jälkeen itse lunastamassa lippusi Aleksanterin teatterin lipunmyynnistä (Bulevardi 27) koodilla ALUMNI. Mikäli et pääse käymään Aleksanterin teatterilla, voit olla yhteydessä suoraan lipunmyyntiin (puh. (09) 676 980, liput@aleksanterinteatteri.fi) ja sopia muista lunastuspaikoista. Liput on lunastettava 12.11. mennessä.

Sunnuntai 12.12.2021 kello 12, Aleksanterin teatteri (Albertinkatu 32).

Kuva: Ola Kolehmainen © Paimio Sanatorium Foundation

Päiväretki: Paimion parantola 21.8. ja 28.8.

Alumniyhdistyksen syyskauden avaa tänäkin vuonna päiväretki eteläsuomalaiseen kulttuurikohteeseen, ja tällä kertaa lähdemme tutustumaan Paimion parantolaan. Alvar ja Aino Aallon suunnittelema rakennus valmistui tuberkuloosiparantolaksi vuonna 1933. Par..
Kuva: Stefan Bremer

Kulttuuritreffit: Oopperan kummitus

Alumniyhdistyksen kulttuurisyksyn avaa Andrew Lloyd Webberin rakastettu klassikkomusikaali Oopperan kummitus, jota on esitetty Kansallisoopperan päänäyttämöllä loppuunmyydyille katsomoille jo yli sata kertaa. Klassisen musiikin elementtejä populaarimusi..
Kuva: Juliana Harkki

Kulttuuritreffit: Maria Ylipää & Ystävät

Lokakuun Kulttuuritreffeillä suuntaamme Espoon kulttuurikeskukseen kuuntelemaan monipuolisena näyttelijänä ja laulajana tunnettua upeaäänistä Maria Ylipäätä. Yhdessä unelmatrionsa (Marzi Nyman, Niko Kumpuvaara ja Ville Herrala) kanssa Ylipää tarjo..
Tove Jansson: Lintu sininen, 1953 (yksityiskohta). © Tove Janssonin kuolinpesä. Kuva: HAM / Maija Toivanen.

Kulttuuritreffit: Tove Jansson – Paratiisi

Marraskuun Kulttuuritreffeillä suuntaamme Helsingin taidemuseo HAMiin tutustumaan pari viikkoa aiemmin avautuvaan Tove Janssonin (1914–2001) näyttelyyn. Paratiisi-näyttely esittelee Janssonin julkisiin tiloihin 1940- ja 1950-luvuilla toteuttaman seinämaa..

Kulttuuritreffit: Jäniksen vuosi

Joulukuun Kulttuuritreffeillä suuntaamme Kansallisteatteriin, jossa Arto Paasilinnan rakastetuin romaani nähdään tuoreena näyttämösovituksena. Jäniksen vuosi on hullunkurinen, vilpitön ja haikea aikuisten teatterisatu vapaudesta ja kohtalon kummallis..