Kulturträff: Sekunnit ennen kaatumista

Sekunnit_ennen_kaatumista

Föreställningen Sekunnit innan kaatumista (Sekunderna innan man faller) är baserad på boken med samma namn av vår Årets Alumn Hannele Cantell, om hennes egen sjukdom. Vad händer med dig själv och dina nära och kära när en frisk person blir sjuk och behöver hjälp? Hur speglas situationen i relationen, familjen och resten av livet? Den rörande föreställningen tar ställning till de sjukas och funktionshindrades ställning, men begränsar sig inte till att bara ta itu med dem. För någon kan fallande innebära känslan av meningslöshet efter ett avslutat förhållande, för en annan smärta och skam då man blir arbetslös. Föreställningen har dramatiserats av Heini Junkkaala och för manus och regi står Elina Snicker. På scen: Pinja Hahtola, Sari Havas, Ria Kataja, Minna Kivelä, Irina Pulkka och Minna Puolanto.

120 platser har reserverats för alumner till föreställningen till ett rabatterat pris på 29/25 € (norm 32 € + beställningsavgift). Anmäl dig i Alumnbutiken via länken nedan senast den 31.1. Språk: finska.

Anmälningen till evenemanget är slut.

Onsdag 13.3.2024 klockan 19, Sellosalen (Musikantplatsen 1A, Esbo).

Liknande händelser

Kulturträff: Symbolernas Helsingfors – historia och arkitektur

På Alumnföreningens och Finska litteratursällskapets gemensamma vandring får du lära känna Helsingfors gamla byggnaders historia och deras arkitekturs symbolik. Liisa Väisänen, konstforskare och fackförfattare, känd för Yle-serien Symbolernas hemlig..
Kuva Pekka Suikkanen