Kulturträff: Sibelius-Akademins Symfoniorkester och Pekka Kuusisto

Aliisa Neige Barriere

På Sibelius-Akademins symfoniorkesters vårkonsert Maailma meissä uppförs Edvard Griegs Morgenstemning (Peer Gynt), Samuel Barbers Violinkonsert, Louise Farrencis 2. Symfoni och ja Jean Sibelius Pohjolas dotter.

Programmet har inspirerats av kapellmästarstuderande Aliisa Neige Barrières livsperioder och formas till en helhet via ritualisering och dramaturgi. Den symboliserar människans mångfald; hur alla individer är en helhet som formats av händelser och hela tiden skiftar, i oss alla lever en värld. Pekka Kuusisto är solist i Barbers violinkonsert.

BILJETTER

Alumnföreningen har reserverat 80 platser till konserten. Priset på alumnbiljetten är 18 € (rek.pris 28 €). Anmäl dig till evenemanget med blanketten nedan och lös sedan själv ut biljetterna vianätet med länken eller från Musikhusets eller Ticketmasters biljettförsäljning. Använd koden ALUMNI22 och lös ut biljetterna senast den 20.2.2022.

Söndag 20.3.2022 klockan 16, Musikhusets konsertsal (Mannerheimvägen 13a).

Liknande händelser

Kuva: Otto-Ville Väätäinen

Kulturträff: Fanny och Alexander

Fanny och Alexander är en scensättning av Ingmar Bergmans delvis självbiografiska familjesaga från tidigt 1900-tals Sverige. Alexander och hans lillasyster Fanny lever en lycklig barndom mitt i sin färgstarka och bohemiska teaterfamilj, tills deras pappa ..