KULTTUURITREFFIT: Sibelius-Akatemian sinfoniaorkesteri ja Pekka Kuusisto

Aliisa Neige Barriere

Sibelius-Akatemian sinfoniaorkesterin kevään konsertissa Maailma meissä kuullaan Edvard Griegin Morgenstemning (Peer Gynt), Samuel Barberin Viulukonsertto, Louise Farrencin 2. Sinfonia ja Jean Sibeliuksen Pohjolan tytär. Barberin viulukonserton solistina esiintyy Pekka Kuusisto.

Ohjelma on saanut inspiraationsa konsertin johtavan kapellimestariopiskelija Aliisa Neige Barrièren elämän ajanjaksoista ja muotoutuu kokonaisuudeksi dramaturgian ja ritualisoinnin kautta. Se symboloi ihmisen monimuotoisuutta, kuinka meidän jokaisen yksilöllisyys on monien tapahtumien summa ja koko ajan muuttumassa: meissä kaikissa elää maailma.

Ennen konserttia kello 15 järjestetään Musiikkitalon lämpiössä taiteilijatapaaminen kapellimestari Aliisa Neige Barrièren johdolla. Taiteilijatapaamiseen ei tarvitse erikseen ilmoittautua, riittää että ilmoittaudut mukaan Kulttuuritreffeille allaolevasta linkistä.

LIPUT

Alumniyhdistys on varannut 80 paikkaa Musiikkitalon konserttisalin M-, B- ja C-katsomoista. Alumnilipun hinta on 18 € (norm. 28 €). Ilmoittaudu tapahtumaan allaolevasta linkistä, ja lunasta sen jälkeen lippusi joko verkossa allaolevaa linkkiä käyttäen, Musiikkitalon lipunmyynnissä tai muissa Ticketmasterin lippukaupoissa. Käytä lippujen lunastuksessa koodia ALUMNI22 ja lunasta lippusi 20.2.2022 mennessä.

Sunnuntai 20.3.2022 kello 15 (taiteilijatapaaminen) ja kello 16 (konsertti), Musiikkitalo (Mannerheimintie 13a).

Kulttuuritreffit: Ranskan uusi aalto

Alumniyhdistyksen Kulttuuritrefeillä tutustutaan Kino Reginassa ranskalaisen elokuvan uuteen aaltoon elokuvaesityksen ja siihen liittyvän luennon kautta. Ensin kuullaan uutta aaltoa käsittelevä luento (kesto 150 min), joka on osa Helsingin yliopiston eloku..
Kuva: Otto-Ville Väätäinen

Kulttuuritreffit: Fanny ja Alexander