KULTURTRÄFFAR: KIASMA – WEATHER REPORT: FORECASTING FUTURE

Utställningen Weather report: forecasting future behandlar människans relation till andra arter, samtidigt som klimatförändringen ochmassutrotningen av djurarter minskar möjligheterna till liv på jorden. Utställningen var uppställd i den nordiska paviljongen på Venedig biennalen 2019. I utställningen medverkar det finska konstnärskollektivet nabbteeri, den norska konstnären Ane Graff och svenska Ingela Ihrman.

Alumnföreningen har reserverat tre guidningar (à 20 pers.). Guidningarna börjar kl. 17.00 (en finsk- och en svenskspråkig guidning) och
kl. 17.30 (finskspråkig guidning). Anmäl dig till en guidning och betala deltagaravgiften 7€ i Alumnbutiken. Muséets inträdesavgift betalas
på plats av deltagarna.

Ons 12.2.2020 kl. 17 & 17.30, Kiasma Finlands nationalgalleri, Mannerheimplatsen 2