KULTTUURITREFFIT: NYKYTAITEEN MUSEO KIASMA

Nabbteeri

Kiasma

Sääennuste tulevaisuudelle -näyttely käsittelee ihmisen suhdetta muihin lajeihin aikana, jolloin ilmastonmuutos ja lajien joukkosukupuutto kaventavat elämän mahdollisuuksia maapallolla. Kun ajattelemme tulevaisuutta, meidän on otettava huomioon se, miten riippuvaisia eri lajit ovat toisistaan, ja arvioitava lajien väliset suhteet uudelleen. Näyttely oli esillä Venetsian biennaalin Pohjoismaisessa paviljongissa 2019. Näyttelyssä ovat mukana suomalainen taiteilijakollektiivi nabbteeri, norjalainen Ane Graff ja ruotsalainen Ingela Ihrman.

Alumniyhdistyksen jäsenille on varattu kolme opastusta (à 20 hlö) näyttelyyn. Opastukset alkavat klo 17.00 (suomen- ja ruotsinkielinen opastus) ja klo 17.30 (suomenkielinen opastus). Ilmoittaudu haluamallesi opastukselle ja maksa osallistumismaksu 7€ Alumnikaupassa. Sisäänpääsymaksu museoon maksetaan omatoimisesti paikan päällä.

Ke 12.2.2020 klo 17 & 17.30, Nykytaiteen museo Kiasma, Mannerheiminaukio 2

Kulttuuritreffit: Meren muisti – Havets minne

John Nurmisen Säätiö ja Helsingin yliopiston alumniyhdistys järjestävät valokuvallisen keskustelutilaisuuden saaristoluonnon kauneudesta ja haavoittuvaisuudesta. Tilaisuudessa pääset näkemään Raimo Sundelinin upeita kuvia ja kuulemaan tarinoita niid..

Kulttuuritreffit: Red Nose Companyn Frankenstein