KULTURTRÄFF: VINCENZO BELLINI – OPERAN NORMA

1920x1080_ooppera_Norma_Laura Leisma

Norma är ett verk av Vincenzo Bellini, vars libretist är Felice Romani. Verket uruppfördes på Teatro alla Scala i Milano 1831. Verket skildrar den romerska prokonsuln Polliones kärleksrelation till Norma och den unga Adalgisa. I denna uppsättning av Norma har regissör Ville Saukkonen placerat händelserna i 2000-talets Centralasien i ett land som ockuperats och där uppror gror. I landet är kulturöverträdande kärlek det största brottet. Multikulturalism och tolerans är närvarande i vår tid och speglas även i verket. Denna tolkning av Norma uppfördes redan år 2018 och framförs nu på nytt på grund av stor efterfrågan.

Innan föreställningen

Förhansprogrammet för Alumnföreningens medlemmar börjar klockan 18. Operasångerska, HLL, tidigare medlem av Alumnföreningens styrelse Laura Leisma (på bilden) ger oss en djupare inblick i verkets bakgrund och handling.

Biljetter

Alumnföreningen har reserverat 100 biljetter. Alumnbiljettens pris 43 € inkluderar förhandsprogrammet. Biljetterna löser man ut på egen hand senast den 6.8.2020 från Lippupistes försäljningspunkter. Kontaktuppgifter till försäljningsställena finns på sidan Lippu.fi (t.ex Stockmanns och R-kiosker). Biljettförsäljning och rådgivning tel. 0600 900 900.

Du kan även köpa biljetter på nätet med denna länk. Välj Alumniyhdistys under ”Kampanja”och använd kampanjkoden ”Alumniyhdistys”.

Tis 11.8.2020 kl. 19, Sellosalen, Köpcentret Sello, Musikantplatsen 1 A, Esbo