KULTTUURITREFFIT: VINCENZO BELLINI: NORMA-OOPPERA

1920x1080_ooppera_Norma_Laura Leisma

Norma on Vincenzo Bellinin kaksinäytöksinen ooppera, jonka libretisti on Felice Romani. Teos sai ensi-iltansa Milanon Teatro alla Scala -oopperatalossa 26. joulukuuta 1831. Tapahtumat kertovat roomalaisen prokonsulin Pollionen rakkaussuhteesta Normaan sekä nuoreen Adalgisaan. Tähän suhdesekamelskaan liittyy myös gallialaisten kapina miehittäjää vastaan, koska kapinan johtaja on Norman isä Oroveso.

Tässä ohjaaja Ville Saukkosen ohjaamassa teoksessa tapahtumat sijoittuvat Keski-Aasiaan 2000-luvulle, maahan, jossa valloituksen jälkeen kytee kapina, ja jossa kahden eri kulttuurin välinen rakkaus on rikoksista suurin. Monikulttuurisuus ja suvaitsevaisuus ovat ajassamme läsnä ja teos peilaa ajankohtaisesti näitä teemoja. Norma esitettiin jo vuonna 2018 loppuunmyydyille katsomoille. Suuren kysynnän vuoksi se päätettiin esittää uudestaan.
Ennen esitystä

Alumniyhdistyksen jäsenille järjestetään klo 18 ennakko-ohjelma, jossa oopperalaulaja, HLL ja entinen Alumniyhdistyksen hallituksen jäsen Laura Leisma kertoo teoksen taustasta ja juonesta.

Liput

Alumniyhdistyksen jäsenille on varattu 100 lippua esitykseen. llmoittautumisen lisäksi osta lippu omatoimisesti Lippupisteen myyntipaikoista (esim. Stockmann, R-kioskit) tai suoraan verkosta tällä linkillä. Valitse alasvetovalikosta kampanja Alumniyhdistys ja kirjoita sitten kampanjakoodikenttään sana Alumniyhdistys. Lipun hinta on 43 €. Lippupisteen myyntipalvelu ja neuvonta puh. 0600 900 900. Lippujen viimeinen lunastuspäivä on to 6.8.2020.

Ti 11.8.2020 klo 19, Sellosali, Kauppakeskus Sello, Leppävaara, Soittoniekanaukio 1 A, Espoo

Huom. Kaikki laulajat ja soittajat desinfioivat suunsa (1,5 % vetyperoksidi H2O2) harjoituksissa ja esityksissä, jotta suojelevat toisiaan ja yleisöä virustartunnoilta.

Kuva: Otto-Ville Väätäinen

Kulttuuritreffit: Fanny ja Alexander

Fanny ja Alexander on näyttämösovitus Ingmar Bergmanin osittain omaelämäkerrallisesta sukusaagasta 1900-luvun alun Ruotsista. Alexander ja hänen pikkusiskonsa Fanny elävät onnellista lapsuutta värikkään ja boheemin teatterisukunsa keskellä, kunnes ..

Kulttuuritreffit: Jekyll & Hyde