KULTTUURITREFFIT: VINCENZO BELLINI: NORMA-OOPPERA

1920x1080_ooppera_Norma_Laura Leisma

Norma on Vincenzo Bellinin kaksinäytöksinen ooppera, jonka libretisti on Felice Romani. Teos sai ensi-iltansa Milanon Teatro alla Scala -oopperatalossa 26. joulukuuta 1831. Tapahtumat kertovat roomalaisen prokonsulin Pollionen rakkaussuhteesta Normaan sekä nuoreen Adalgisaan. Tähän suhdesekamelskaan liittyy myös gallialaisten kapina miehittäjää vastaan, koska kapinan johtaja on Norman isä Oroveso.

Tässä ohjaaja Ville Saukkosen ohjaamassa teoksessa tapahtumat sijoittuvat Keski-Aasiaan 2000-luvulle, maahan, jossa valloituksen jälkeen kytee kapina, ja jossa kahden eri kulttuurin välinen rakkaus on rikoksista suurin. Monikulttuurisuus ja suvaitsevaisuus ovat ajassamme läsnä ja teos peilaa ajankohtaisesti näitä teemoja. Norma esitettiin jo vuonna 2018 loppuunmyydyille katsomoille. Suuren kysynnän vuoksi se päätettiin esittää uudestaan.
Ennen esitystä

Alumniyhdistyksen jäsenille järjestetään klo 18 ennakko-ohjelma, jossa oopperalaulaja, HLL ja entinen Alumniyhdistyksen hallituksen jäsen Laura Leisma kertoo teoksen taustasta ja juonesta.

Liput

Alumniyhdistyksen jäsenille on varattu 100 lippua esitykseen. llmoittautumisen lisäksi osta lippu omatoimisesti Lippupisteen myyntipaikoista (esim. Stockmann, R-kioskit) tai suoraan verkosta tällä linkillä. Valitse alasvetovalikosta kampanja Alumniyhdistys ja kirjoita sitten kampanjakoodikenttään sana Alumniyhdistys. Lipun hinta on 43 €. Lippupisteen myyntipalvelu ja neuvonta puh. 0600 900 900. Lippujen viimeinen lunastuspäivä on to 6.8.2020.

Ti 11.8.2020 klo 19, Sellosali, Kauppakeskus Sello, Leppävaara, Soittoniekanaukio 1 A, Espoo

Huom. Kaikki laulajat ja soittajat desinfioivat suunsa (1,5 % vetyperoksidi H2O2) harjoituksissa ja esityksissä, jotta suojelevat toisiaan ja yleisöä virustartunnoilta.

Kuva: Ola Kolehmainen © Paimio Sanatorium Foundation

Päiväretki: Paimion parantola 21.8. ja 28.8.

Alumniyhdistyksen syyskauden avaa tänäkin vuonna päiväretki eteläsuomalaiseen kulttuurikohteeseen, ja tällä kertaa lähdemme tutustumaan Paimion parantolaan. Alvar ja Aino Aallon suunnittelema rakennus valmistui tuberkuloosiparantolaksi vuonna 1933. Par..
Kuva: Stefan Bremer

Kulttuuritreffit: Oopperan kummitus

Alumniyhdistyksen kulttuurisyksyn avaa Andrew Lloyd Webberin rakastettu klassikkomusikaali Oopperan kummitus, jota on esitetty Kansallisoopperan päänäyttämöllä loppuunmyydyille katsomoille jo yli sata kertaa. Klassisen musiikin elementtejä populaarimusi..
Kuva: Juliana Harkki

Kulttuuritreffit: Maria Ylipää & Ystävät

Lokakuun Kulttuuritreffeillä suuntaamme Espoon kulttuurikeskukseen kuuntelemaan monipuolisena näyttelijänä ja laulajana tunnettua upeaäänistä Maria Ylipäätä. Yhdessä unelmatrionsa (Marzi Nyman, Niko Kumpuvaara ja Ville Herrala) kanssa Ylipää tarjo..
Tove Jansson: Lintu sininen, 1953 (yksityiskohta). © Tove Janssonin kuolinpesä. Kuva: HAM / Maija Toivanen.

Kulttuuritreffit: Tove Jansson – Paratiisi

Marraskuun Kulttuuritreffeillä suuntaamme Helsingin taidemuseo HAMiin tutustumaan pari viikkoa aiemmin avautuvaan Tove Janssonin (1914–2001) näyttelyyn. Paratiisi-näyttely esittelee Janssonin julkisiin tiloihin 1940- ja 1950-luvuilla toteuttaman seinämaa..

Kulttuuritreffit: Jäniksen vuosi

Joulukuun Kulttuuritreffeillä suuntaamme Kansallisteatteriin, jossa Arto Paasilinnan rakastetuin romaani nähdään tuoreena näyttämösovituksena. Jäniksen vuosi on hullunkurinen, vilpitön ja haikea aikuisten teatterisatu vapaudesta ja kohtalon kummallis..