Litteraturcirkel: Kimmo Nuotio

Kimmo Nuotio

Professor i juridik Kimmo Nuotio berättar om boken Rikoksen ja rangaistuksen filosofia som han skrivit tillsammans med Esko Yli-Hemminki och Sakari Melander.

I Litteraturcirkeln fördjupar man sig i litteraturens olika genrer och författarna själva presenterar sina nya verk. På måndagar är tyngpunkten i skönlitteratur och under tisdagar presenteras faktaböcker som baserar sig på Helsingfors universitets forskares arbete. Programmet för måndagskvällarna har planerats av S&S förläggare Mirjam Ilvas och Teos VD Nina Paavolainen. Ansvariga för tisdagarnas forskarprogram är humanistiska fakultetens dekan, professorn i facklitteratur Pirjo Hiidenmaa och Finlands facklitterära författare rf:s tidigare ordförande, professor emeritus Markku Löytönen.

Tisdag 25.4.2023 klockan 17-18, Porthania II (Universitetsgatan 3). Du kan också följa med tillställningen på distans.

Liknande händelser

Kuva: Perttu Saksa

Litteraturcirkel: Meri Valkama

Vad tänker Tarja Halonen om sina tidigare beslut och bl.a. sitt förhållande till Putin? Vad får den åttioåriga presidenten att fortsätta resa runt i världen och dess krishärdar? Meri Valkama följde Halonens arbete under året och hennes bok Perinnön..