Litteraturcirkel: Juha Hurme

Juha_Hurme_rajattu

Juha Hurme presenterar genom exempel, sång och aforismer Aleksis Kivis grundlärdomar och skogsekologi. Inkluderat är också en gnutta Elmer Diktonius och Gunnar Björling för att bredda på Kivis modernism. Det senaste verket av författaren och Finlandiaprisvinnaren Juha Hurme är en översättning av Aleksis Kivis Sju bröder.

Programmet för vårens litteraturcirklar har planerats av S&S förläggare Mirjam Ilvas och förlaget Teos VD Nina Paavolainen.

Måndagen den 14.2.2022 klockan 17-18, Forsthuset sal 1 (Unionsgatan 40). Det finns möjlighet att följa evenemanget via direktsändning. Anmälan till evenemanget öppnas i januari.

Liknande händelser

Kuva: Murdo MacLeod

Litteraturcirkel: Maggie O’Farrell

England 1580-talet: en ung latinlärare flyttar med sin nya maka till Stratford-upon-Avon. Samtidigt som mannens karriär i Londons teatervärld når nya höjder dör hans son plötsligt. Hamnet är ett rörande porträtt och en känslig tolkning av en pojke v..