Litteraturcirkeln: Juha Hurme

Juha_Hurme_rajattu

Juha Hurme presenterar genom exempel, sång och aforismer Aleksis Kivis grundlärdomar och skogsekologi. Inkluderat är också en gnutta Elmer Diktonius och Gunnar Björling för att bredda på Kivis modernism. Det senaste verket av författaren och Finlandiaprisvinnaren Juha Hurme är en översättning av Aleksis Kivis Sju bröder.

Programmet för vårens litteraturcirklar har planerats av S&S förläggare Mirjam Ilvas och förlaget Teos VD Nina Paavolainen.

Måndag 14.2.2022 klockan 17-18, Forsthuset sal 1 (Unionsgatan 40). Du kan också följa med evenemanget via direktsändning. Evenemanget verkställs som hybrid (på plats och direktsändning) ifall pandemiläget tillåter.

Liknande händelser

Kuva: MIlka Alanen

Litteraturcirkeln: Sanna Pelliccioni & Leena Virtanen

I del fem i fackboksserien Suomen supernaisia blir vi bekanta med runo-sångaren Larin Paraskes glädjeämnen, sorger och lyriska verser. Författare Leena Virtanen och illustratör Sanna Pelliccioni intervjuas av Teos VD Nina Paavolainen. Litteraturcirkelns p..