Litteraturcirkeln: Juha Hurme

Juha_Hurme_rajattu

Juha Hurme presenterar genom exempel, sång och aforismer Aleksis Kivis grundlärdomar och skogsekologi. Inkluderat är också en gnutta Elmer Diktonius och Gunnar Björling för att bredda på Kivis modernism. Det senaste verket av författaren och Finlandiaprisvinnaren Juha Hurme är en översättning av Aleksis Kivis Sju bröder.

Programmet för vårens litteraturcirklar har planerats av S&S förläggare Mirjam Ilvas och förlaget Teos VD Nina Paavolainen.

Måndag 14.2.2022 klockan 17-18, Forsthuset sal 1 (Unionsgatan 40). Du kan också följa med evenemanget via direktsändning. Evenemanget verkställs som hybrid (på plats och direktsändning) ifall pandemiläget tillåter.

Liknande händelser

Kuva: Miikka Pirinen / S&S

Litteraturcirkeln: Susanna Hast

Susanna Hast undersöker i sin självbiografiska debutroman Ruumis/huoneet mekanismerna kring våld och trauma och det tysta kriget mot kvinnor som inte beskrivs i historieböckerna. Verket visar hur kroppen kommer ihåg saker som språket inte alltid når. Ro..