Litteraturcirkel: Lea Pulkkinen

Lea_Pulkkinen_pienempi

Kuva: Liisa Takala

Med självporträtt syftar man oftast på en målning eller teckning skapad av bildkonstnären själv. Men hurudant är en forskarens litterära självporträtt? Lea Pulkkinen behandlar det i sin nyutkomna självbiografi. Pulkkinen är professor emerita vid Jyväskylä universitet och har nått toppen av sin disciplin, tack vare sin forskning om den psykologiska utvecklingen hos människan från barnsben till medelålder.

Programmet för vårens litteraturcirklar har planerats av S&S förläggare Mirjam Ilvas och förlaget Teos VD Nina Paavolainen.

Måndagen den 9.5.2022 klockan 17-18, Forsthuset sal 1 (Unionsgatan 40). Det finns möjlighet att följa evenemanget via direktsändning. Anmälan till evenemanget öppnas i januari.

Liknande händelser

Litteraturcirkel: Juha Hurme

Juha Hurme presenterar genom exempel, sång och aforismer Aleksis Kivis grundlärdomar och skogsekologi. Inkluderat är också en gnutta Elmer Diktonius och Gunnar Björling för att bredda på Kivis modernism. Det senaste verket av författaren och Finlandiap..
Kuva: Murdo MacLeod