Litteraturcirkel: Lea Pulkkinen

Lea_Pulkkinen_pienempi

Kuva: Liisa Takala

Med självporträtt syftar man oftast på en målning eller teckning skapad av bildkonstnären själv. Men hurudant är en forskarens litterära självporträtt? Lea Pulkkinen behandlar det i sin nyutkomna självbiografi. Pulkkinen är professor emerita vid Jyväskylä universitet och har nått toppen av sin disciplin, tack vare sin forskning om den psykologiska utvecklingen hos människan från barnsben till medelålder.

Programmet för vårens litteraturcirklar har planerats av S&S förläggare Mirjam Ilvas och förlaget Teos VD Nina Paavolainen.

Måndag 9.5.2022 klockan 17-18, Forsthuset sal 1 (Unionsgatan 40). Du kan också följa med evenemanget via direktsändning.

Liknande händelser

Kuva: MIlka Alanen

Litteraturcirkeln: Sanna Pelliccioni & Leena Virtanen

I del fem i fackboksserien Suomen supernaisia blir vi bekanta med runo-sångaren Larin Paraskes glädjeämnen, sorger och lyriska verser. Författare Leena Virtanen och illustratör Sanna Pelliccioni intervjuas av Teos VD Nina Paavolainen. Litteraturcirkelns p..