Kirjallisuuspiiri: Lea Pulkkinen

Lea_Pulkkinen_pienempi

Kuva: Liisa Takala

Omakuvaksi mielletään yleisimmin kuvataiteilijan itsestään maalaama tai piirtämä muotokuva. Mutta millainen on tutkijan kirjallinen omakuva? Lea Pulkkinen hahmottelee sitä tuoreessa omaelämäkerrassaan totunnaisen elämäkaariajattelun sijaan jänteenä, joka koostuu lukuisista toisiinsa limittyvistä säikeistä. Pulkkinen on Jyväskylän yliopiston professori emerita ja noussut alansa huipulle psykologiassa ihmisen kehitystä lapsesta keski-ikään seuranneen tutkimuksensa ansiosta.

Kevään kirjallisuuspiirien ohjelman ovat suunnitelleet S&S:n kustantaja Mirjam Ilvas ja Teoksen toimitusjohtaja Nina Paavolainen.

Maanantai 9.5.2022 kello 17-18, Metsätalo Sali 1 (Unioninkatu 40). Tapahtumaa voi seurata myös suoratoistona. Ilmoittautuminen tapahtumaan alkaa tammikuussa.

Kirjallisuuspiiri: Juha Hurme

Juha Hurme esittelee näyttein, lauluin ja mietelausein Aleksis Kiven ydinoppia ja metsäekologiaa. Mukana on Kiven modernismia laajentamassa myös ripaus Elmer Diktoniusta ja Gunnar Björlingiä. Finlandia-palkitun kirjailija, teatterintekijä Juha Hurmeen vi..
Kuva: Murdo MacLeod

Kirjallisuuspiiri: Maggie O’Farrell