Litteraturcirkeln: Maggie O’Farrell

MaggieoFarrell_rajattu

Kuva: Murdo MacLeod

England 1580-talet: en ung latinlärare flyttar med sin nya maka till Stratford-upon-Avon. Samtidigt som mannens karriär i Londons teatervärld når nya höjder dör hans son plötsligt. Hamnet är ett rörande porträtt och en känslig tolkning av en pojke vars liv, trots hans plötsliga bortgång är allt annat än bortglömt. Hans namn lever trots allt kvar i en av världens kändaste teaterpjäser.

Den irländska författaren Maggie O’Farrell deltar i alumnföreningens litteraturcirkel. Boken har varit en försäljningssuccé och belönades med det erkända Women’s Prize for Fiction-priset och Storbritanniens nationella kritikerpris år 2020.

Medlemmar har möjligheten att köpa O´Farrels verk Hamnet till nedsatt alumnpris 20 € (reg. 34 €) antingen på plats under tillställningen eller via nätbutik. För att utnyttja rabatten i nätbutiken bör du använda rabattkoden HAMNET. Erbjudandet i näthandeln är i kraft fram till den 31.3.2022.

Programmet för vårens litteraturcirklar har planerats av S&S förläggare Mirjam Ilvas och förlaget Teos VD Nina Paavolainen.

Måndag 14.3.2022 klockan 17-18, Forsthuset sal 1 (Unionsgatan 40). Du kan också följa med evenemanget via direktsändning.

Liknande händelser

Kuva: MIlka Alanen

Litteraturcirkeln: Sanna Pelliccioni & Leena Virtanen

I del fem i fackboksserien Suomen supernaisia blir vi bekanta med runo-sångaren Larin Paraskes glädjeämnen, sorger och lyriska verser. Författare Leena Virtanen och illustratör Sanna Pelliccioni intervjuas av Teos VD Nina Paavolainen. Litteraturcirkelns p..