Kirjallisuuspiiri: Maggie O’Farrell

MaggieoFarrell_rajattu

Kuva: Murdo MacLeod

Englanti 1580-luvulla: nuori latinanopettaja muuttaa asumaan tuoreen puolisonsa Agnesin kanssa Stratford-upon-Avoniin. Agnesista kasvaa vahva perheenäiti sekä puolisonsa vakaa tukija ja kannustaja. Mutta samaan aikaan kun miehen ura Lontoon teatterimaailmassa lähtee nousukiitoon, perheen nuori poika menehtyy äkillisesti. Hamnet on koskettava avioliiton muotokuva ja samalla herkkä tulkinta pojasta, joka varhaisesta kuolemastaan huolimatta on kaikkea muuta kuin unohdettu: eläähän hänen nimensä kaikkien aikojen tunnetuimman näytelmän nimessä.

Irlantilaiskirjailija Maggie O’Farrellin teos palkittiin arvostetulla Women’s Prize for Fictionilla sekä brittikriitikoiden kansallisella palkinnolla 2020, ja nyt myyntimenestys ilmestyy myös suomeksi. Maaliskuun kirjallisuuspiirissä Maggie O’Farrell kertoo teoksestaan etäyhteyden välityksellä, ja hänen lisäkseen kustantaja Mirjam Ilvaksen haastateltavana on paikan päälle saapuva kirjan suomentaja Arja Kantele. Tilaisuus on osin suomen- ja osin englanninkielinen.

Jäsenillä on mahdollisuus ostaa O´Farrellin kirja Hamnet alennettuun alumnietuhintaan 20 € (norm. 34 €), joko tilaisuudessa paikan päällä tai verkkokaupasta. Verkkokaupassa käytä alennuskoodia HAMNET hyödyntääksesi alennusta. Verkkokauppa tarjous on voimassa 31.3.2022 asti.

Kevään kirjallisuuspiirien ohjelman ovat suunnitelleet S&S:n kustantaja Mirjam Ilvas ja Teoksen toimitusjohtaja Nina Paavolainen.

Maanantai 14.3.2022 kello 17-18, Metsätalo Sali 1 (Unioninkatu 40). Tapahtumaa voi seurata myös suoratoistona.

Samanlaisia tapahtumia

Kirjallisuuspiiri: Syyskuu

Syyskuun kirjallisuuspiirin vieras täsmentyy elokuussa, jolloin myös tapahtuman ilmoittautuminen avautuu. Kirjallisuuspiirissä kirjailijat ja tutkijat keskustelevat tuoreista teoksistaan. Maanantaisin painopiste on kaunokirjallisuudessa ja tiistaisin esillÃ..

Kirjallisuuspiiri: Lokakuu