Kirjallisuuspiiri: Maggie O’Farrell

MaggieoFarrell_rajattu

Kuva: Murdo MacLeod

Englanti 1580-luvulla: nuori latinanopettaja muuttaa asumaan tuoreen puolisonsa Agnesin kanssa Stratford-upon-Avoniin. Agnesista kasvaa vahva perheenäiti sekä puolisonsa vakaa tukija ja kannustaja. Mutta samaan aikaan kun miehen ura Lontoon teatterimaailmassa lähtee nousukiitoon, perheen nuori poika menehtyy äkillisesti. Hamnet on koskettava avioliiton muotokuva ja samalla herkkä tulkinta pojasta, joka varhaisesta kuolemastaan huolimatta on kaikkea muuta kuin unohdettu: eläähän hänen nimensä kaikkien aikojen tunnetuimman näytelmän nimessä.

Irlantilaiskirjailija Maggie O’Farrell vierailee Suomessa romaaninsa Hamnetin suomennoksen julkaisemisen yhteydessä. Teos on ollut myyntimenestys ja se palkittiin arvostetulla Women’s Prize for Fictionilla sekä brittikriitikoiden kansallisella palkinnolla 2020.

Kevään kirjallisuuspiirien ohjelman ovat suunnitelleet S&S:n kustantaja Mirjam Ilvas ja Teoksen toimitusjohtaja Nina Paavolainen.

Maanantai 14.3.2022 kello 17-18, Metsätalo Sali 1 (Unioninkatu 40). Tapahtumaa voi seurata myös suoratoistona. Ilmoittautuminen tapahtumaan alkaa tammikuussa.

Kirjallisuuspiiri: Juha Hurme

Juha Hurme esittelee näyttein, lauluin ja mietelausein Aleksis Kiven ydinoppia ja metsäekologiaa. Mukana on Kiven modernismia laajentamassa myös ripaus Elmer Diktoniusta ja Gunnar Björlingiä. Finlandia-palkitun kirjailija, teatterintekijä Juha Hurmeen vi..
Kuva: Miikka Pirinen

Kirjallisuuspiiri: Anton Monti