Inhiberad: Storsitsen på Medborgartorget

Suursitsit 2018

Storsitsen har inhiberats på grund av regionförvaltningsverkets beslut gällande sammankomstbegränsningar (13.8.2021).

Storsitsen är här igen! Storsitsen firas nu för fjärde gången och i år arrangeras den precis innan det nya läsåret börjar. Till skillnad från de tidigare åren arrangeras evenemanget i en fantastisk miljö på Medborgartorget alldeles i Helsingfors hjärta! Storsitsen samlar ihop huvudstadsregionens studerande till att äta, sjunga och njuta av sommaren i form av en gemensam bordsfest. Sitsens program består av bland annat tal och allsång och efter evenemanget dansar man traditionella akademiska danser på torget. I Storsitsen deltar såväl nationerna som olika fakultet-, ämnes- och fritidsföreningar samt studentkårerna från huvudstadsregionens andra högskolor!

Alumnföreningen har bokat 32 platser – välkommen med! Deltagaravgiften är 35 euro, vilket inkluderar för- och huvudrätt samt dessert. Dryck hämtar var och en med sig själv. Försäkra dig om en plats genom att köpa en biljett i Alumnbutiken. Kom även ihåg att anmäla dig och meddela oss vilken meny du väljer via den skilda anmälningsblanketten. Länk till Alumnbutiken och Anmälningsblanketen hittar du nedan. Klädsel: somrig smart casual och ifall du vill kan du ta med dig din studentmössa. Arrangörena tar hänsyn till rådande coronarestriktioner.
FULLSATT (22.6.2021).

Lö 28.8.2021 klockan 17-22, Medborgartorget

Liknande händelser

Gulisäventyret 2021: Alumnkontroll