Peruttu: Suursitsit Kansalaistorilla

Suursitsit 2018

Suursitsit on peruttu Aluehallintoviraston kokoontumirajoituksia koskevan päätöksen takia (13.8.2021).

Torilla sitsataan taas! Suursitsit yhdistävät pääkaupunkiseudun opiskelijat syömään, laulamaan ja nauttimaan kesästä yhteisen pöytäjuhlan muodossa. Sitsien ohjelmaan kuuluu mm. puheita ja yhteislauluja, ja tapahtuman jälkeen tanssitaan perinteisiä akateemisia tansseja. Neljättä kertaa juhlittavat Suursitsit järjestetään kolmen vuoden tauon jälkeen juuri ennen uuden lukuvuoden alkua. Aiemmista vuosista poiketen tapahtumapaikkana toimii upeat puitteet tarjoava Kansalaistori. Mukana ovat niin Helsingin yliopiston osakunnat, tiedekunta-, aine- ja harrastusjärjestöt kuin muiden pääkaupunkiseudun korkeakoulujen ylioppilaskunnatkin.

Alumniyhdistys on varannut 30 paikkaa sitseiltä – tervetuloa mukaan! Osallistumismaksu on 40 euroa, joka sisältää alku, pää- ja jälkiruoan sekä Suursitsien yleiset järjestelykulut. Haluamansa juomat voi jokainen tuoda itse mukanaan. Varmista paikkasi ostamalla lippu Alumnikaupasta, minkä lisäksi muista ilmoittaa yhteystietosi ja ruokatoivomuksesi erillisellä lomakkeella (linkit Alumnikauppaan ja ilmoittautumislomakeeseen alla). Tapahtuman pukukoodina on kesäinen smart casual, minkä lisäksi voit halutessasi pukea ylioppilaslakin. Tapahtuman järjestämisessä huomioidaan voimassa olevat koronarajoitukset.

Lauantai 28.8.2021 kello 17-22, Kansalaistori.

Kuva: HY / Ari Aalto

Yliopiston lukuvuoden avajaiset ja avajaiskarnevaalit

Helsingin yliopiston lukuvuoden avajaisia vietetään perinteiseen tapaan syyskuun ensimmäisenä maanantaina. Lukuvuoden avajaisten ohjelmassa on rehtorin avajaispuhe, henkilökunnan ja ylioppilaskunnan edustajien puheenvuorot sekä musiikkia. Juhlasalin ohje..

Tutustuminen yliopiston observatorioon