(PODCAST) Tiedeklubi 5/2020

Tiedeklubi

23.11.2020 November månads Tiedeklubi sänds endast som podcast.

Under november månads Tiedeklubi diskuterar fackboks- och vetenskapsförfattare Risto Isomäki vetenskap, information och informationsutlämnande med journalisten Jakke Holvas. Isomäki, som fick utmärkelsen Lifetime Achievement for Information Disclosure i höst, är känd för sitt arbete som förespråkare för jordens, havens och klimatets framtid.

Tiedeklubi erbjuder intressant och vetenskapligt program under en timme efter arbetsdagens slut. Alla höstens Tiedeklubi-evenemang spelas in som podcasts och publiceras på SoundCloud dagen efter evenemanget. Under samma Soundcloud-konto hittar finns även diskussionerna från Tiedeklubi-evenemangen som spelades in under våren 2020.

Lyssna på Tiedeklubis podcast på SoundCloud från och med den 26.11.2020

Liknande händelser

Vetenskapsklubben: September

Vetenskapsklubbarna arrangerde av Vetenskapliga samfundens delegations fortsätter under hösten 2022. Medlemsföreningarna i Vetenskapliga samfundens delegations ansvarar för programinnehållet och Alumnföreningen deltar också i samarbetet. Evenemangen arr..