(PODCAST) Tiedeklubi 5/2020

Tiedeklubi

23.11.2020 November månads Tiedeklubi sänds endast som podcast.

Under november månads Tiedeklubi diskuterar fackboks- och vetenskapsförfattare Risto Isomäki vetenskap, information och informationsutlämnande med journalisten Jakke Holvas. Isomäki, som fick utmärkelsen Lifetime Achievement for Information Disclosure i höst, är känd för sitt arbete som förespråkare för jordens, havens och klimatets framtid.

Tiedeklubi erbjuder intressant och vetenskapligt program under en timme efter arbetsdagens slut. Alla höstens Tiedeklubi-evenemang spelas in som podcasts och publiceras på SoundCloud dagen efter evenemanget. Under samma Soundcloud-konto hittar finns även diskussionerna från Tiedeklubi-evenemangen som spelades in under våren 2020.

Lyssna på Tiedeklubis podcast på SoundCloud från och med den 26.11.2020

Liknande händelser

Vetenskapsklubben: Alltid aktuella litterära klassiker

Trots att litterära klassiker har tagits bort i skolornas undervisningsplaner, betonas betydelsen av klassiker för självkännedom och empatiförmåga. Varför lönar det sig att läsa klassiker och hur närmar sig dagens litteraturforskning klassiker? Litte..