Vetenskapsklubben 17.11.2021

Kuvituskuva_1200X_Unsplash_C

Vetenskapsklubben ämnar erbjuda intressant vetenskapligt program under bästa möjliga  after-work tid. Evenemangen arrangeras på restaurang Manala. Vetenskapsklubben bandas in och kan lyssnas på i efterhand i podcast-format. Podcasten publiceras alltid en dag efter själva evenemanget.

Huvudarrangör för Vetenskapsklubben är Vetenskapliga samfundens delegation som även ansvarar för arrangemangen till Vetenskapsdagarna och Vetenskapens natt. För programmet under hösten 2021 ansvarar Litteraturforskarsällskapet i Finland, Suomalaisten Kemistien Seura och Finlands miljöcentral. Vetenskapsklubbarna koordineras av Vetenskapliga samfundens delegation. Helsingfors universitets alumnförening deltar i samarbetet.

Deltagandet på Vetenskapsklubbarna är gratis, men mängden platser på evenemanget är begränsat. Platserna delas ut på basen av anmälningsordningen.

Onsdagen 17.11.2021 klockan 17-18 Restaurang Manala (Dagmarsgatan 2).

Liknande händelser

Vetenskapsklubben 13.10.2021

Vetenskapsklubben ämnar erbjuda intressant vetenskapligt program under bästa möjliga  after-work tid. Evenemangen arrangeras på restaurang Manala. Vetenskapsklubben bandas in och kan lyssnas på i efterhand i podcast-format. Podcasten publiceras alltid en..

Vetenskapsklubben 15.12.2021