Opiskelijat töihin

Alumniyhdistyksen ja yliopiston yhteinen tavoite on auttaa opiskelijoita työllistymään. Seuraavilla sivuilla esitellään yhdistyksen keskeisimmät keinot työllistymisen tukemiseen. Alumniyhdistyksen tärkein kumppani tässä työssä on yliopiston urapalvelut, jonka kanssa järjestämme jo kolmatta kertaa yhteistyössä ryhmämentorointiohjelman. Kukin mentori jakaa omaa osaamistaan ja elämänkokemustaan opintojensa loppuvaiheessa olevalle 2–5 opiskelijan pienryhmälle. Opiskelijat saavat vertaistukea myös toisiltaan.

Tuemme myös urapalveluiden tekemän valtakunnallisen uraseurannan toteutumisessa. Uraseurannan tavoite on tuottaa tietoa akateemisten työllistymisestä ja yliopisto koulutuksen vastaamisesta työelämän tarpeisiin. Autamme myös löytämään harjoittelupaikkoja opiskelijoille. Työskentelemme tiiviisti Ylioppilaskunnan, ainejärjestöjen ja tiedekuntajärjestöjen kanssa. Osallistumme esimerkiksi oppiala- ja kampuskohtaisiin työelämätapahtumiin, pidämme yllä aiheelle omistettua Facebook-ryhmää ja toteutamme vuosittain uusien opiskelijoiden Fuksiseikkailun. Tuemme erityisesti ainejärjestöjen työelämä- ja alumnivastaavien työtä.

Lisäksi toteutamme tänä vuonna kunnianhimoisen Alumni Ambassador -ohjelman, jossa sadoilla opiskelijoilla on mahdollisuus saada alumneilta vinkkejä työnhakuun ja uraan. Ohjelmassa hyödynnetään LinkedInin mahdollisuuksia.

LUE LISÄÄ ALUMNI AMBASSADOR TOIMINNASTA LINKKI PUUTTUU