Oppialojen työelämätapahtumat

Opiskelijoiden itsensä järjestämät työelämätapahtumat ovat tehokkaita tilaisuuksia oman oppialan tunnetuksi tekemiseen ja uusien yhteistyömahdollisuuksien löytämiseen. Aine- ja tiedekuntajärjestöt sekä niiden yhteistyökumppanit järjestävät vuoden mittaan erilaisia työelämätapahtumia yliopiston kampuksilla. lumniyhdistys tiedottaa niistä jäsenilleen ja auttaa tapahtumien toteutuksessa.

Kumpulan kampuksella järjestettiin marraskuussa 2017 ensimmäistä kertaa matemaattis- luonnontieteellisen alan opiskelijoille Kumpulan potentiaali -niminen työelämä- ja rekrytointipäivä. Tapahtumassa oli mukana lähes 50 eri yritystä, jotka esittivät puheenvuoroja ja pitivät ständejä sekä työpajoja. Seuraavan kerran tapahtuma järjestetään 1.11.2018.

Joulukuun alussa 2017 kasvatustieteellisen tiedekunnan opiskelijoiden yhteistyöjärjestö Condus järjesti Siltavuorenpenkerellä ensimmäistä kertaa Beha Works -työelämäpäivän, jossa oli mahdollisuus kuunnella puheenvuoroja, osallistua työpajoihin sekä hakea työpaikkoja ja vinkkejä paikalla olevilta eri organisaatioiden edustajilta.

Joulukuussa 2017 valtiotieteellisen tiedekunnan opiskelijajärjestö Kannunvalajat järjesti valtiotieteilijöiden VTM17-työelämämessut Tiedekulmassa ja Yliopiston päärakennuksen aulassa. Mukana oli runsaasti näytteilleasettajia.