Palkkaa harjoittelija

Kaikkiin opintoihin Helsingin yliopistolla voi kuulua harjoittelu. Koska yliopiston oppiainevalikoima on Suomen laajin, harjoittelijoita voi etsiä monenlaisiin tehtäviin. Lisätietoa harjoittelusta saat yliopiston urapalveluilta.

Harjoittelija voi tehdä erilaisia selvityksiä, kyselyjä tai muuta organisaatiota hyödyttävää tutkimusta ja projekteja. Harjoittelu johtaa usein myös tulevaisuuden rekrytointiin. Harjoittelun kesto on keskimäärin 3 kk. Harjoittelupaikat julkaistaan Rekrynetissä.

Harjoittelupaikkaa voi tarjota myös kansainvälisille opiskelijoille. Helsingin yliopistossa tarjotaan opetusta yli 40 kansainvälisessä maisteriohjelmassa LINKKI VANHENTUNUT eri aloilla.

Harjoittelu on opiskelijalle osa opintoja. Siksi harjoittelijalla tulee olla työpaikalla ohjaaja ja työtehtävien sellaisia, joissa hyödynnetään opinnoissa hankittuja tietoja ja taitoja. Mikäli alalla ei ole työehtosopimusta, harjoittelijan palkka on kokopäiväisestä työstä vähintään Kelan työssäoloehdon täyttävä vähimmäispalkka.

Helsingin yliopisto ei julkaise palkattomia harjoittelupaikkoja. Pidätämme oikeuden olla julkaisematta paikkoja, jotka eivät sovellu opiskelijoillemme. Tutustu Rekrynetin julkaisuehtoihin.