Työnantaja – ilmoittaudu mukaan TVEX-verkostoon!

Oletko kiinnostunut tarjoamaan Tvex-opiskelijalle, tvexaajalle, harjoittelupaikan, jossa on mahdollista työskennellä tai saada ohjausta ruotsiksi? Tai ehkä mahdollisuuden varjostaa ruotsin kielen taitoista asiantuntijaa yhden päivän aikana? Ilmoittaudu mukaan Tvex-verkostoon!

Verkosto tarjoaa opiskelijoille mahdollisuuden hyödyntää ruotsin kielen taitoaan työelämässä ja luoda kontakteja ruotsin- ja kaksikielisille työmarkkinoille. Työnantajana saat näkyvyyttä opiskelijapiireissä, näyttäydyt houkuttelevana työnantajana ja saat mahdollisuuden luoda kontakteja tulevaisuuden kaksikielisiin asiantuntijoihin. Verkosto luodaan osana “Kaksikieliset asiantuntijat työelämässä”-hanketta, joka toteutetaan vuosina 2019–2020. Hankkeen mahdollistajana toimii säätiö Tre Smeder.

Ilmoittaudu mukaan! Organisaation nimi ja antamasi yhteystiedot julkaistaan Tvex-verkostossa Helsingin yliopiston verkkosivuilla.

Harjoittelujakso on 3 kuukauden pituinen ja opiskelijat suorittavat sen yleensä toisen opiskeluvuoden jälkeen. Opiskelijoiden on mahdollista saada taloudellista tukea yliopistolta harjoittelujaksoa varten.

Asiantuntijan varjostaminen tarkoittaa, että opiskelija varjostaa/seuraa asiantuntijaa tämän työpaikalla yhden päivän ajan saadakseen käsityksen työarjesta. Ennen varjostamista opiskelija allekirjoittaa vaitiolovelvollisuussopimuksen.

Tavoite on luoda laaja verkosto, josta tvexaajat voivat etsiä ruotsin- tai kaksikielistä harjoittelupaikkaa tai mahdollisuutta varjostaa asiantuntijaa. Huomioi, että verkoston jäsenenä et takaa harjoittelupaikkaa tai varjostamismahdollisuutta opiskelijoille. Vastaavasti emme takaa, että opiskelijat ottavat teihin yhteyttä. Verkoston tarkoitus on tuoda yhteen työnantajia, joilla on tarve kaksikieliselle osaamiselle ja sitä osaamista omaavat opiskelijat.

Toivottavasti haluat liittyä!

Kysymyksiin Tvex-verkostosta vastaa projektikoordinaattori Maria Forsius, maria.forsius@helsinki.fi