USEIN KYSYTYT KYSYMYKSET – LIITTYMISLOMAKE

Alla on ohjeet tyypillisimpiin ongelmiin, joita sähköisen liittymislomakkeemme täytössä voi tulla vastaan.

Mikäli lomakkeen täyttäminen on mielestäsi hankalaa, voit lähettää meille tietosi (etunimi, sukunimi, syntymäaika, sähköpostiosoite, puhelinnumero, kotiosoite, oppiala) niin esitäytämme lomakkeen puolestasi ja olemme sinuun yhteydessä. Lähetä tiedot sähköpostitse osoitteeseen hy@alumniyhdistys.fi tai soita toimistolle numeroon 050 4484120.

En pääse maksuvaiheesen
Jos et pääse maksuvaiheeseen vaan lomake ”jää jumittamaan”, kannattaa sulkea selain ja avata linkki uudestaan. Täyttämäsi tiedot ovat tallentuneet, kun painoit Siirry maksamaan -nappia (mikäli muistit hyväksyä jäsenehdot). Monet ovat törmänneet tähän ongelmaan, ja selaimen sulkeminen on usein auttanut. Jos selaimen sulkeminen ei auta, tarkista että olet täyttänyt lomakkeen ensimmäisellä sivulla olevan ”Suhteesi Helsingin yliopistoon” -kysymyksen. Jos olet tai olet ollut sekä Helsingin yliopiston opiskelija että työntekijä, voit valita kumman tahansa vaihtoehdon sen mukaan, kumpi itsellesi tuntuu läheisemmältä.

Työtietojen täyttäminen
Jos olet ollut Alumniyhdistyksen jäsen jo pitkään, on kaikki työpaikkatiedot merkitty yhteen sarakkeeseen, koska näin tiedot oli tallennettu vanhaan järjestelmään. Lomakenäkymässä on kyseisessä kohdassa vain viiva ja sarake pitää avata kynäkuvakkeesta muokkaustilaan, jotta kaikki tiedot näkyvät. Ethän poista tätä saraketta. Alumnien nykyinen ja aiempi työtieto on mm. urapalveluiden kanssa tehtävän yhteistyön kannalta todella tärkeä. Työtiedot olisi myös hyvä erotella omille riveille.

Jos olet uusi jäsen ja työpaikkatietojen täyttäminen tuntuu vaivalloiselta, riittää että täytät työtietokenttään nykyisen työtehtävän liittyessäsi. Voit täydentää tietoja myöhemmin.

Mitkä työtietoja koskevat kentät ovat pakolliset?
Liittyäksesi Alumniyhdistyksen varsinaiseksi jäseneksi sinun tulee täyttää ja tallentaa tiedot joko opiskelustasi tai työsuhteestasi Helsingin yliopistossa.

Jos olet työskennellyt Helsingin yliopistossa, on työtietojen kohdalla pakollista valintaruudun Olen/olen ollut Helsingin yliopiston työntekijä valitseminen ja tallentaminen.

Mitkä opintotietoja koskevat kentät ovat pakolliset?

Jos olet opiskellut Helsingin yliopistossa, on opintotietojen kohdalla pakollista täyttää ainakin yksi seuraavista kentistä: opintojen aloitusvuosi, tutkintotaso tai tiedekunta.

En löydä valikosta oppialaani tai ainejärjestöäni
Järjestelmä ei valitettavasti kata aivan kaikkia mahdollisia pääaineita/koulutusohjelmia ja ainejärjestöjä viimeisten 80 vuoden ajalta. Jos et löydä oikeaa vaihtoehtoa, valitse silloin valikosta se vaihtoehto joka vastaa opintojasi tai järjestöäsi parhaiten ja täytä tarkemmat tiedot valikon alla olevaan avoimeen kenttään.

Mitkä rekisteriselosteet ja jäsenehdot minun täytyy hyväksyä?
Liittyäksesi Alumniyhdistykseen sinun täytyy hyväksyä yhdistyksen rekisteriseloste ja tietosuojailmoitus sekä jäsenehdot. Voit valita, liitetäänkö sinut myös yliopiston Helsinki Alumni -rekisteriin. Jos haluat liittyä myös Helsinki Alumni -rekisteriin, tulee sinun hyväksyä myös sen käyttöehdot ja tietosuojailmoitus.

En voi maksaa heti
Täytettyäsi kaikki tiedot ja valittuasi sinulle sopivan jäsenmaksuvaihtoehdon voit painaa Vahvistus-sivulla Siirry maksamaan -painiketta ja sulkea sivun. Tällöin täyttämäsi tiedot ovat tallentuneet rekisteriin ja lähetämme sinulle ennen pitkää paperilaskun.

Maksu keskeytyy kesken verkkomaksun
Tarkista, onko jäsenmaksu veloitettu tililtäsi. Jos ei ole, voit yrittää maksamista uudelleen tai olla yhteydessä toimistoon ja pyytää tiedot tilisiirtoa varten.

En tiedä olenko jo jäsen
Ota yhteyttä toimistoon, niin tarkistamme tiedot rekisteristämme. Lähetä sähköpostia osoitteeseen hy@alumniyhdistys.fi tai soita toimistolle numeroon 050 4484120.

Mitä tarkoittaa kannatusjäseneksi liittyminen?
Alumniyhdistyksen kannatusjäseneksi voi liittyä kuka tahansa, joka haluaa tukea yhdistyksen toimintaa, vaikkei olisikaan opiskellut tai työskennellyt Helsingin yliopistossa. Suosittelemme kannatusjäseneksi liittymistä kaikille niille, jotka osallistuvat Alumniyhdistyksen toimintaan esimerkiksi yhdistykseen kuuluvan ystävän tai puolison mukana.

Kannatusjäseneksi liitytään samalla tavoin kuin varsinaiseksi jäseneksikin, ja valittavana ovat AlumniFuksi-jäsenyyttä lukuun ottamatta samat jäsenmaksuvaihtoehdot kuin varsinaisilla jäsenillä (1 vuosi, 3 vuotta, pariskuntajäsenyys tai ainaisjäsenyys). Liittymislomaketta täyttäessäsi valitse etusivun Suhteeni Helsingin yliopistoon -kohdassa vaihtoehto ”Haluan liittyä kannatusjäseneksi”.

Kannatusjäsenillä on muuten samat oikeudet ja heitä koskevat samat edut kuin varsinaisilla jäsenilläkin, mutta Alumniyhdistyksen (vuosi)kokouksessa kannatusjäsenillä on ainoastaan läsnäolo- ja puheoikeus, ei äänioikeutta.