2018 Reetta Kivelä

1000x1000Kivelä Reetta1

Reetta Kivelä

Gold&Green Foods -yhtiön perustaja ja teknologiajohtaja, ETT Reetta Kivelä on Vuoden Alumni 2018

Helsingin yliopiston alumniyhdistys on valinnut Helsingin yliopiston Vuoden Alumniksi 2018 Nyhtökauran kehittäjän Reetta Kivelän. Kivelä on Gold&Green Foods -startup-yhtiön toinen perustajista ja sen teknologiajohtaja. Nyhtökaura on Gold&Green Foodsin kehittämä proteiinipitoinen kasvisvalmiste, jota voi käyttää ruoanlaitossa jauhelihan tapaan. Kauppoihin tuote tuli vuonna 2016 suurella menestyksellä.

Kivelästä tuntuu luontevalta olla Vuoden Alumni. Hän ei koe, että olisi koskaan poistunut yliopiston käytäviltä. Uudessa kunniatehtävässään hän aikoo puhua ainakin tasa-arvosta ja innovoinnista.

“Suomessa ei ole koskaan tarvinnut ajatella, että olen vain tyttö. Jo Keski-Euroopassa elintarvikeala on paljon perinteisempää ja miehisempää.”

Hänen mukaansa innovaatioita kuitenkin syntyy kunnolla vasta, kun erilaiset ihmiset katsovat maailmaa eri näkökulmista. “Nyhtökauran ideaan oli helppo sukeltaa sisään, kun minulla oli omat kokemukseni työssäkäyvänä kasvissyöjä-äitinä. Ei ollut aikaa liottaa linssejä.”

Kivelä on jo vuosia ollut yli 7000:nen aktiivin alumnin yhteisön – Alumniyhdistyksen – jäsen. Alumnitoiminnassa Kivelä pitää keskeisenä mentorointia.

“Minua on aikoinaan mentoroitu, ja toivoisin että pääsisin itsekin mentoroimaan; että muut voisivat hyödyntää minun kokemuksiani tulevaisuudessa ja tehdä maailmaa paremmaksi.”

AlumniForum Vuoden Alumni 2018 yleisöluento
Entä jos uusiu­tu­va ruo­ka oli­si rat­kai­su?
Torstaina 22.3.2018 klo 17
Paikka: Yliopiston juhlasali