KULTURTRÄFF: ARS 2022

ARS22

ARS22 är en stormönstring av samtidskonst och den tionde utställningen i serien som hållits sedan 1961. ARS-utställningarna har genom decennierna lyft fram samtidskonstens nyaste strömningar för allmänheten. Utställningen ARS22 lyfter fram dagens mest intressanta konstnärer och verk.

Utställningen breder ut sig över alla våningar i Kiasma och den presenterar en omfattande översikt över den aktuellaste internationella samtidskonsten samt nya verk som beställts för ARS22. För första gången inkluderar ARS-utställning också nyckelverk från tidigare decennier, från och med 1960-talet. De skapar en historisk bakgrund till aktuella teman och kartlägger ARS-utställningarnas historia.

Alumnföreningen arrangerar fyra guidade turer till ARS22-utställningen torsdagen den 21.4. Klockan 17.00  (finska och svenska) klockan 18.00 (finska) och 18.30 (på finska). Inträdesbiljetter till Kiasma (0-18€) betalas på plats av deltagarna.

Torsdagen den 21.4.2022 klockan 17, 18 och 18.30, Kiasma (Mannerheimplatsen 2).

Liknande händelser

Kulturträff: Sekunnit ennen kaatumista

Föreställningen Sekunnit innan kaatumista (Sekunderna innan man faller) är baserad på boken med samma namn av vår Årets Alumn Hannele Cantell, om hennes egen sjukdom. Vad händer med dig själv och dina nära och kära när en frisk person blir sjuk och ..

Kulturträff: Symbolernas Helsingfors – historia och arkitektur