KULTURTRÄFF: ARS 2022

ARS22

ARS22 är en stormönstring av samtidskonst och den tionde utställningen i serien som hållits sedan 1961. ARS-utställningarna har genom decennierna lyft fram samtidskonstens nyaste strömningar för allmänheten. Utställningen ARS22 lyfter fram dagens mest intressanta konstnärer och verk.

Utställningen breder ut sig över alla våningar i Kiasma och den presenterar en omfattande översikt över den aktuellaste internationella samtidskonsten samt nya verk som beställts för ARS22. För första gången inkluderar ARS-utställning också nyckelverk från tidigare decennier, från och med 1960-talet. De skapar en historisk bakgrund till aktuella teman och kartlägger ARS-utställningarnas historia.

Alumnföreningen arrangerar fyra guidade turer till ARS22-utställningen torsdagen den 21.4. Klockan 17.00  (finska och svenska) klockan 18.00 (finska) och 18.30 (på finska). Inträdesbiljetter till Kiasma (0-18€) betalas på plats av deltagarna.

Torsdagen den 21.4.2022 klockan 17, 18 och 18.30, Kiasma (Mannerheimplatsen 2).

Liknande händelser

Kuva: Otto-Ville Väätäinen

Kulturträff: Fanny och Alexander

Fanny och Alexander är en scensättning av Ingmar Bergmans delvis självbiografiska familjesaga från tidigt 1900-tals Sverige. Alexander och hans lillasyster Fanny lever en lycklig barndom mitt i sin färgstarka och bohemiska teaterfamilj, tills deras pappa ..