Kultturitreffit: ARS22

ARS22

Nykytaiteen suurkatselmus ARS22 on kymmenes näyttely vuodesta 1961 järjestetyssä näyttelysarjassa. ARS-näyttelyt ovat kautta vuosikymmenten tuoneet yleisön koettavaksi nykytaiteen uusimpia virtauksia. ARS22-näyttelyssä on esillä tämän hetken mielenkiintoisimpia tekijöitä ja teoksia.

Kiasman kaikkiin kerroksiin ulottuva näyttely esittelee kattavasti ajankohtaisinta kansainvälistä nykytaidetta ja uusia ARS22-näyttelyyn tilattuja teoksia. Ensimmäistä kertaa ARS-näyttelyssä on mukana avainteoksia eri vuosikymmeniltä 1960-luvulta alkaen. Ne luovat historiallisen taustan ajankohtaisille aiheille ja kartoittavat ARS-näyttelyiden historiaa.

Alumniyhdistys tarjoaa jäsenilleen neljä opastettua kierrosta ARS22-näyttelyyn torstaina 21.4.: klo 17 (suomeksi ja ruotsiksi), klo 18 (suomeksi) ja klo 18.30 (suomeksi). Pääsyliput Kiasmaan (0-18 €) maksetaan itse paikan päällä.

Torstai 21.4.2022 kello 17, 18 ja 18.30, Kiasma (Mannerheiminaukio 2).

Kuva: Otto-Ville Väätäinen

Kulttuuritreffit: Fanny ja Alexander

Fanny ja Alexander on näyttämösovitus Ingmar Bergmanin osittain omaelämäkerrallisesta sukusaagasta 1900-luvun alun Ruotsista. Alexander ja hänen pikkusiskonsa Fanny elävät onnellista lapsuutta värikkään ja boheemin teatterisukunsa keskellä, kunnes ..

Kulttuuritreffit: Jekyll & Hyde