Kultturitreffit: ARS22

ARS22

Nykytaiteen suurkatselmus ARS22 on kymmenes näyttely vuodesta 1961 järjestetyssä näyttelysarjassa. ARS-näyttelyt ovat kautta vuosikymmenten tuoneet yleisön koettavaksi nykytaiteen uusimpia virtauksia. ARS22-näyttelyssä on esillä tämän hetken mielenkiintoisimpia tekijöitä ja teoksia.

Kiasman kaikkiin kerroksiin ulottuva näyttely esittelee kattavasti ajankohtaisinta kansainvälistä nykytaidetta ja uusia ARS22-näyttelyyn tilattuja teoksia. Ensimmäistä kertaa ARS-näyttelyssä on mukana avainteoksia eri vuosikymmeniltä 1960-luvulta alkaen. Ne luovat historiallisen taustan ajankohtaisille aiheille ja kartoittavat ARS-näyttelyiden historiaa.

Alumniyhdistys tarjoaa jäsenilleen neljä opastettua kierrosta ARS22-näyttelyyn torstaina 21.4.: klo 17 (suomeksi ja ruotsiksi), klo 18 (suomeksi) ja klo 18.30 (suomeksi). Pääsyliput Kiasmaan (0-18 €) maksetaan itse paikan päällä.

Torstai 21.4.2022 kello 17, 18 ja 18.30, Kiasma (Mannerheiminaukio 2).

Kuva: Ola Kolehmainen © Paimio Sanatorium Foundation

Päiväretki: Paimion parantola 21.8. ja 28.8.

Alumniyhdistyksen syyskauden avaa tänäkin vuonna päiväretki eteläsuomalaiseen kulttuurikohteeseen, ja tällä kertaa lähdemme tutustumaan Paimion parantolaan. Alvar ja Aino Aallon suunnittelema rakennus valmistui tuberkuloosiparantolaksi vuonna 1933. Par..
Kuva: Stefan Bremer

Kulttuuritreffit: Oopperan kummitus

Alumniyhdistyksen kulttuurisyksyn avaa Andrew Lloyd Webberin rakastettu klassikkomusikaali Oopperan kummitus, jota on esitetty Kansallisoopperan päänäyttämöllä loppuunmyydyille katsomoille jo yli sata kertaa. Klassisen musiikin elementtejä populaarimusi..
Kuva: Juliana Harkki

Kulttuuritreffit: Maria Ylipää & Ystävät

Lokakuun Kulttuuritreffeillä suuntaamme Espoon kulttuurikeskukseen kuuntelemaan monipuolisena näyttelijänä ja laulajana tunnettua upeaäänistä Maria Ylipäätä. Yhdessä unelmatrionsa (Marzi Nyman, Niko Kumpuvaara ja Ville Herrala) kanssa Ylipää tarjo..
Tove Jansson: Lintu sininen, 1953 (yksityiskohta). © Tove Janssonin kuolinpesä. Kuva: HAM / Maija Toivanen.

Kulttuuritreffit: Tove Jansson – Paratiisi

Marraskuun Kulttuuritreffeillä suuntaamme Helsingin taidemuseo HAMiin tutustumaan pari viikkoa aiemmin avautuvaan Tove Janssonin (1914–2001) näyttelyyn. Paratiisi-näyttely esittelee Janssonin julkisiin tiloihin 1940- ja 1950-luvuilla toteuttaman seinämaa..

Kulttuuritreffit: Jäniksen vuosi

Joulukuun Kulttuuritreffeillä suuntaamme Kansallisteatteriin, jossa Arto Paasilinnan rakastetuin romaani nähdään tuoreena näyttämösovituksena. Jäniksen vuosi on hullunkurinen, vilpitön ja haikea aikuisten teatterisatu vapaudesta ja kohtalon kummallis..