Helsingin yliopiston vuosipäivä ja syntymäpäiväviikko 21.–25.3.

Vuosipäivän tunnus_1184x507px

Tervetuloa juhlistamaan 382 vuotta täyttävää Helsingin yliopistoa ja seuraamaan Helsingin yliopiston syntymäpäiväviikon etätapahtumia yliopiston YouTube-kanavalla sekä Tiedekulman verkkosivuilla ma 21.3. – pe 25.3.2022!

Syntymäpäiväviikon ohjelmassa on rehtori Sari Lindblomin juhlapuheet, J.V. Snellman -palkinnon saajan julkistus ja puhe sekä mm. videotervehdyksiä yliopistomme opiskelijoilta ja alumneilta, mukaan lukien Helsingin kaupungin pormestari Juhana Vartiaisen puhe. Tutkija-”liven” kautta päästään kurkistamaan tutkijoiden työhön kampuksilla ja tutkimusasemilla. Juhlaviikko huipentuu perjantaina rehtori Sari Lindblomin yliopiston 382. vuosipäivän juhlapuheeseen.

Tutustu tarkemmin syntymäpäiväviikon päivittäiseen ohjelmaan allaolevasta linkistä. Helsingin yliopisto kannustaa jakamaan syntymäpäiväviikon aikana kuvia, ajatuksia ja terveisiä yliopistolle ja yliopistolaisille sosiaalisessa mediassa tunnisteella #WeAreHelsinkiUni ja mainitsemalla yliopiston tili.

Alumnien EU-vaalietkot ja Euroopan tarina

Euroopan parlamentin vaalit järjestetään sunnuntaina 9.6.2024. Vaalien lähestyessä alumneille on tarjolla painavaa asiaa niin EU-vaaleista kuin Euroopan tarinoista tiistaina 21.5.2024 Tiedekulmassa. Helsingin yliopiston alumniyhdistys ja yliopiston Helsin..