Alumni Afterwork: Opiskelijoiden vappuperinteet

Alumni Afterwork -tapaamiset tarjoavat mahdollisuuden kuulla mielenkiintoisia tarinoita yliopistoyhteisöstä sekä tavata muita alumneja matalalla kynnyksellä lasillisen äärellä. Afterworkit järjestetään ravintoloissa tai baareissa, joilla on vahva kytkös yliopistoon tai opiskelijaelämään. Alumneille on varattu pientä naposteltavaa ja oma nurkka tai kabinetti, jossa illan vierailija kertoo meille tapaamisen aluksi jonkin yliopistoyhteisön tahon toiminnasta tai historiasta. Sen jälkeen on luvassa vapaata seurustelua illan aiheesta tai aiheen vierestä niin vanhojen kuin uusienkin alumnituttujen kanssa.

Kevään Alumni Afterworkin vieraana on Helsingin yliopiston ylioppilaskunnan arkistonhoitaja Ahto Harmo, joka kertoo meille opiskelijoiden vappuperinteistä 1800-luvulta aina 2000-luvulle. Tervetuloa kuulemaan, mitä kaikkea opiskelijat ovat keksineet vapun juhlistamiseksi!

Tapahtuman paikkana on syksyn Afterworkien tapaan Myöhä Café & Bar. Ylioppilaskunnan omistama, Kaivopihan ja Kolmen sepän aukion välisessä yhdyskäytävässä sijaitseva Myöhä on opiskelijoiden oma baari, jossa myös Alumniyhdistyksen jäsenet saavat jäsenetuna valikoidut juomat alennushintaan.

Keskiviikko 24.4.2024 kello 17-19, Myöhä Café & Bar (Mannerheimintie 3, sisäänkäynti Kolmen sepän aukiolta tai Kaivopihalta).