Taidematka Berliiniin 24.–28.4.2024

BerlinWall

Alumniyhdistys järjestää taide- ja historiamatkan Berliiniin 24.–28.4.2024. Berliini on yksi taidemaailman keskeisistä metropoleista ja pullollaan kuuluisia museoita, gallerioita ja taidekouluja. Harva Euroopan pääkaupunki houkuttaa taidematkailijoita yhtä paljon kuin Berliini, jossa pääsee nauttimaan taiteen kaikista eri aikakausista ja tyylilajeista.

Matkan asiantuntijana toimii Helsingin yliopiston aatehistorian dosentti Nils Erik Forsgård, joka on aiemmin työskennellyt vierailevana kulttuurihistorian professorina Berliinin Humboldt-yliopistossa. Historiallisesti merkittävä Berliini oli neljän vuosikymmenen ajan jaettuna itäiseen ja läntiseen blokkiin. Ajan kerrostumat näyttäytyvät hyvin kaupungin muistomerkeissä ja monumenteissa sekä valtavissa muraaleissa. Forsgård johdattaa meidät eilisen ja tämän päivän Berliiniin ja kävelykierroksella hän vie meidät tärkeimmille kansallissosialistisen ja sosialistisen ajanjakson tapahtumapaikoille.

Varaukset ja tiedustelut matkatoimistolle: Axtours, alumni@axtours.fi.