Promootion ystävät

Promootioakti

Kuvaaja Juuso Koivisto

Kaikki jotka ovat toimineet Helsingin yliopiston filosofisen, valtiotieteellisen tai teologisen tiedekunnan promootiotoimikunnan jäsenenä, sen officianttina tai airuena ovat tervetulleita liittymään ryhmään. Ryhmän jäsenille tiedotetaan säännöllisesti promootioon liittyvistä asioista.Ryhmällä on noin 160 jäsentä, jotka tavoittaa helpoiten Facebook-ryhmästä Promootion ystävät. Promootion ystävät toimii Alumniyhdistyksen tuella. Ei jäsenmaksua.

Alumniyhdistyksen nimissä laaditun hakemuksen johdosta maisteripromootioperinne on liitetty kansalliseen elävän kulttuuriperinnön luetteloon. Luettelo liittyy UNESCO:n aineettoman kulttuuriperinnön suojelemisen yleissopimukseen, ja sille pääsy on  tunnustus promootioperinteen merkitykselle ja ainutlaatuisuudelle.

PROMOOTION RIEMUVUOSI 2023

Yliopisto on päättänyt juhlistaa filosofisen tiedekunnan sadatta promotiota ja lähes katkeamattoman elävän perinteen jatkumista vuodesta 1643 saakka vuonna 2023 vietettävällä Promootion riemuvuodella. Hankkeen projektipäällikkönä toimii FT Kristina Ranki (kristina.ranki@helsinki.fi).

Liityt mukaan liittymällä Alumniyhdistyksen jäseneksi, sekä valitsemalla Promootion Ystävät ryhmäksi Jäsenyys-välilehdeltä.