China Alumni Club

Paikalliset alumniklubit ovat yliopiston aiempien opiskelijoiden perustamia paikallisia ryhmiä, jotka toimivat osana Helsingin yliopiston alumniyhdistystä. Klubit mahdollistavat alumniuden toteuttamisen paikallisesti, missä tahansa ympäri maailmaa.

Jos haluat:

•     verkostoitua tutkijoiden kanssa Pekingin alueella
  •     pitää yhteyttä Helsingin yliopistoon
  •     verkostoitua kiinalaisten tai suomalaisten kanssa jotka asuvat Pekingin alueella
  •     tavata Helsingin yliopiston huippututkijoita useilta aloilta, kuten esimerkiksi ilmastomuutostutkimuksen ja lääketieteentutkimuksen aloilta
  •     ottaa yhteyttä suurlähetystöön ja oppia Suomen kehityksestä sekä suomalaisista liikekumppaneista
    Kiinassa
  •     hankkia kuusi uutta kontaktia Pekingissä akateemisella taustalla

sinun kannattaa ehdottomasti osallistua klubin tapahtumiin!

China Alumni Clubin jäsenet kokoontuvat kolme kertaa vuodessa, pääasiassa Pekingissä mutta myös muissa paikoissa kuten esimerkiksi Shanghaissa.

China Alumni Clubin ensimmäinen tapahtuma järjestettiin 15. lokakuuta 2016. Suurlähettiläs Marja Rislakki ja Helsingin yliopiston rehtori Jukka Kola isännöisivät tapahtumaa.

Toinen tapahtuma järjestettiin 18. maaliskuuta 2018 Pekingin yliopiston lakikoulun tuomioistuimen pihalla (Si Heyuan). Klubi kokoontui verkostoitumaan ja seurustelemaan tutkijoiden, muiden yliopistojen alumnien ja Pekingin alueen yrittäjien kanssa.