EU Alumni Club

eu-parlamentet_leimalla_

Syyskuussa 2017 perustettu Brysselissä toimiva EU Alumni Club on paikallisklubeista nuorin. Vuoden 2018 päätavoitteena on lisätä jäsenmäärää ja klubin tunnettuutta, mutta alku on lupaava: jo parin ensimmäisen kuukauden aikana klubiin on rekisteröitynyt yli viisikymmentä jäsentä. Toiminnan kehittyessä klubin on tarkoitus muun muassa rakentaa yliopistosta mielikuvaa vahvana kansainvälisenä toimijana ja tarjota alumnien asiantuntemusta sekä yliopiston että muiden alumnien käyttöön. Brysselin seudulla asuu paljon etenkin EU:ssa toimivia suomalaisia, joilla on paljon annettavaa paitsi yliopistolle myös toisilleen.

– Etenkin EU-tehtävissä verkostot ovat välttämätön osa työnkuvaa. Yliopistolaisten kanssa tapahtuvan verkostoitumisen hyöty ja lisäarvo on merkittävä, ja se riittäisi jo itsessään syyksi olla mukana toiminnassa, klubin puheenjohtaja Saara Harjula toteaa.

– Itse koen tärkeäksi olla mukana brändäämässä Helsingin yliopistoa Brysselissä ja houkuttelemassa niin parhaita opiskelijoita, tutkijoita kuin muitakin työntekijöitä yliopistoon. Alumnien hyödyntäminen yliopiston toiminnassa ja viestinnässä voi johtaa laajaankin näkyvyyteen Brysselissä.