Kansanvalistusseuran juhlakalenteri ja vierailu tiedekeskus Sopessa tarjoushintaan

tarja_halonen_pekka_sauri_kuva_katriina_palo-närhinen_2023

Sivistyksen teemavuoden suojelija Tarja Halonen ja Kvs-säätiön hallituksen pj. Pekka Sauri Kansanvalistusseuran juhlakalenterin kanssa. Kuva: Katriina Palo-Närhinen.

Vuoden Alumni, dosentti Hannele Cantell päätti juhlaluentonsa 19.3. sykähdyttäviin sanoihin: ”Sivistys on ennen kaikkea välittämistä, niin ettei sitä odota sivusta katsoen. Vimmalla, sitkeydellä ja rakkaudella pidämme toisistamme ja planeetastamme huolta.”

Sanat ovat peräisin Kansanvalistusseuran 150-vuotisjuhlakalenterista, joka on modernisoitu versio perinteikkäästä Kansanvalistusseuran kalenterista. Aikansa tärkeintä tietokirjaa julkaistiin vuodesta 1881 vuoteen 1957. Juhlakalenteriin sisältyvissä 150 sanaa sivistyksestä -esseissä sivistystä pohtii Cantellin lisäksi muitakin Helsingin yliopiston alumneja, kuten presidentti Tarja Halonen ja kaunokirjallisuuden Finlandia-palkinnon voittanut Sirpa Kähkönen. Kalenterin uudispainos juhlistaa meneillään olevaa, Kvs-säätiön koordinoimaa Sivistyksen teemavuotta.

Teemavuoden kunniaksi Kvs-säätiö (Kansanvalistusseura sr.) on koostanut Alumniyhdistyksen jäsenille paketin, johon kuuluvat juhlakalenteri ja vierailu Museokadulla sijaitsevassa, palkitussa oppimisen ja sivistyksen tiedekeskus Sopessa yhteishintaan 12 €. Juhlakalenterin normaalihinta on 16 € ja Sopen sisäänpääsymaksu 8 € tai eläkeläisille 4 €, joten saat kokonaisuuden 8-12 € normaalia edullisemmin. Lämpimästi tervetuloa viettämään Sivistyksen teemavuotta!

Näin lunastat alumnitarjouksen

• Klikkaa Kvs-säätiön verkkokauppaan tästä linkistä ja lisää juhlakalenteri ostoskoriin.
  • Siirry kassalle, kirjoita alennuskoodi ALUMNI sille varattuun kenttään ja paina Käytä-nappia, jolloin tilauksen hinnaksi muodostuu 12 €.
  • Saat juhlakalenterin, kun vierailet tiedekeskus Sopessa. Näytä tilauksesi Sopen kassalla, niin saat kalenterin lisäksi ilmaisen sisäänpääsyn tiedekeskukseen.
  • Katso Sopen saapumisohjeet ja aukioloajat tästä linkistä.

Alumnitarjous on voimassa 20.6.2024 asti.