Alumnimatkat

Seikkailu, jolla on tarkoitus. Ikimuistoisia kokemuksia alumnien ja akateemisten asiantuntijoiden kanssa.

Seuraamme COVID-19 tilannetta ja toimimme viranomaisten suositusten mukaisesti. Lisätietoa matkatoimistolta alumni@axtours.fi tai puhelimitse 040 483 4950.

HÄIKÄISEVÄ NORJAN RANNIKKO 21.-28.4.2023

Helsingin yliopiston alumniyhdistys tekee klassisen risteilymatkan häikäisevän kauniilla Norjan rannikolla. Pohjoiseen suuntautuvalla reitillä Bergenistä Kirkkoniemeen ylitetään napapiiri ja purjehditaan Nordkapin niemen ympäri Euroopan pohjoisimpaan kolkkaan. Jylhä ja upea luonto, UNESCOn maailmanperintökohteet ja syvät vuonot ovat pääosassa tällä noin kahden tuhannen kilometrin pituisella matkalla pitkin Norjan rannikkoa. Hurtigruten, jota kuvaillaan maailman kauneimmaksi merimatkaksi, tunnetaan 130-vuotisesta historiastaan, ainutlaatuisesta luonnostaan ja dramaattisista maisemista.

Reitti on erityisen upea juuri keväällä ympäröivän luonnon herätessä talven jälkeen. Matkalla koemme upeat norjalaiset maisemat etelän vuonoista aina karuun saaristoon Euroopan pohjoisimmassa kärjessä, jossa talvi edelleen viipyy. Matkalla tutustumme Bergenin hansakaupunkiin, Trondheimiin, jonka Nidaros-tuomiokirkko (Nidarosdom) on kauan ollut pyhiinvaelluskohteena, sekä Tromssaan, jota on kutsuttu portiksi arktiseen maailmaan. Kirkkoniemessä osallistumme kuningasrapusafarille ja yövymme lumihotellissa.

Alumniristeily toteutetaan uudella Havila Capella-laivalla. Alus on suunniteltu uusinta tekniikkaa käyttäen minimoimaan ympäristökuormitusta. Aluksen keittiö vaalii reitin varrella sijaitsevien kaupunkien ja kylien ruokaperinteitä.

Varaa matka Earlybird-hintaan ennen 16.12.2022. Tiedustelut ja varaukset matkatoimistolta alumni@axtours.fi tai arkisin puh. +358 40 483 4950. TÄYNNÄ (15.12.2022). Voit tiedustella peruutuspaikkoja matkatoimistolta.

MUSIIKKI- JA KULTTUURIMATKA DRESDENIIN 2.-6.6.2023

Dresden on kuuluisa kulttuurikaupunki, jonka arkkitehtuuri ja katunäkymät olivat aikanaan Euroopan hienoimpia. Dresdenin katuja koristaa erityisesti Frauenkirche, maailman suurin luterilainen kirkko sekä alun perin 1700-luvulla rakennetut palatsit. Ennen toista maailmansotaa tässä Pohjoisen Firenzessä viihtyivät aikansa merkkihenkilöt, sillä kaupunki on aina ollut tunnettu erityisen korkeatasoisesta musiikkielämästä ja Semper-oopperatalosta, joka vieläkin kuuluu Saksan kauneimpiin ja ohjelmistoltaan parhaimpiin. Matkan kohokohtana on Dresdenin musiikkijuhlat, esiintyjinä mm. Kimmo Pohjonen ja Helsingin Barokkiorkesteri.

Toimi nopeasti! Muutama paikka jäljellä (15.12.2022). Tiedustelut ja varaukset matkatoimistolta alumni@axtours.fi tai arkisin puh. +358 40 483 4950.

Tulevat alumnimatkat

Muista vuoden 2023 matkoista tiedotamme tammikuun 2023 aikana. Tuleville vuosille on suunnitteilla mm.

• 5.-9.9.2023 Yliopistomatka Malmö-Lund-Kööpenhamina .
  • 23.-29.10.2023 Antiikin jäljet Siciliassa

Matkojen esitteet valmistuvat vuoden 2023 alussa. Voit nyt ilmoittaa kiinnostuksesi matkatoimistolle: alumni@axtours.fi tai +358 40 483 4950.

(päivitetty 15.12.2022)