Alumnresor

Vi följer med läget för COVID-19 och agerar i enlighet med myndigheternas rekommendationer.  Ytterligare information fås av resebyrån alumni@axtours.fi eller per telefon 040 483 4950. Bokningar och förfrågningar fås direkt av resebyrån.

Färöarna – en ögrupp i Nordatlanten 6.1.-11.6.2022

Färöarna (Føroyar) är en dansk självstyrande ögrupp med ett av de äldsta parlamenten ivärlden, Løgting. Befolkningen härstammar från vikingarna, som kom till öarna på 800-talet. Den exceptionellt rika traditionen av berättar-, sång- och danskultur på Färöarna har alltid varit av intresse för nordiska forskare.

På resan till besöker vi museer, kyrkor, universitetet i Tórshavn (Fróðskaparsetur Føroya) och kulturcentret Pohjolan talo (Norðurlandahúsið). Vi får också lära känna Färöarnas unika natur, särskilt dess berömda fågelliv och intressanta flora. En lokal sakkunnig deltar på resan.

Vi följer COVID-19 situationen och agerar enligt myndigheters rekommendationer. Förfrågningar och reservationer adresseras till resebyrån alumni@axtours.fi eller per telefon 040 483 4950.

KOMMANDE ALUMNRESOR

• 21.-28.9.2022 Skottland
  • 19 – 29.11.2022 Israel och Palestina
  • Sydkorea och Japan våren eller hösten 2023

Resebroschyrerna publiceras under våren 2022. Du kan informera om ditt intresse för resan till resebyrån: alumni@axtours.fi eller +358 40 483 4950.

(Uppdaterad 25.3.2022)