Antikvariatet Sofia – spara 20%

AntikvariaattiSofia

Kuva: Antti Kuusela

Antikvariat Sofias rötter går tillbaka till det legendariska antikvariatet Antikvariiaatti Seppo Hiltunen som grundades av Hiltunen 1985 och låg på Sofiegatan intill senatstorget i Helsingfors. Kaija Kuusela, nuvarande huvudägaren till Antikvariaatti Sofia, började sin karriär som bokförsäljare i Hiltunens butik och började lotsa företaget efter att Hiltunen gick i pension. Den nuvarande butiken öppnades 2012 i lokaler uthyrda av Helsingfors universitet på Bergsgatan 5. VD idag är Kaijas son,  Helsingfors universitets alumn, FD Antti Kuusela.

Slå dig ner och ta en paus från vardagen i Antikvariatti Sofias soffor och bläddra i lung och ro i det omfattande bokutbudet. Det finns också mycket att se i de växlande konstutställningarna. Olika evenemang samlar människor som är intresserade av litteratur, vetenskap och forskning och möjliggör mångsidiga samtal.

Helsingfors universitet och dess människor är viktiga för oss. Vi vill vara med och stödja Alumniförbundets verksamhet och uppmuntra alumner vid Helsingfors universitet att ta till sig mångsidig litteratur. Vi erbjuder högkvalitativt läsmaterial till medlemmar i alumnföreningen och vi strävar efter att hjälpa alumner att föra vidare sina böcker till nya läsare.

För medlemmar erbjuder vi 20% rabatt på böcker i butiken, samt inbjudningar till evenemang och specialrabatter riktade till alumner. Förutom i Alumnförbundets onlinekanaler annonseras om dessa även på Antikvariaatti Sofias hemsida och sociala mediekanaler