Antikvariaatti Sofia – säästä 20 %

AntikvariaattiSofia

Kuva: Antti Kuusela

Antikvariaatti Sofian juuret ulottuvat legendaarisen antikvariaatti Seppo Hiltusen vuonna 1985 perustamaan vanhojen kirjojen myynti- ja ostoliikkeeseen Helsingin Sofiankadulle. Antikvariaatti Sofian pääomistaja Kaija Kuusela aloitti kirjakauppiaan uransa Hiltusen myymälässä ja ryhtyi luotsaamaan yritystä Hiltusen jäätyä eläkkeelle. Nykyinen myymälä avattiin Helsingin yliopistolta vuokrattuihin tiloihin Vuorikatu 5:een vuonna 2012. Toimitusjohtajana toimii tällä hetkellä Kaijan poika, Helsingin yliopiston alumni FT Antti Kuusela.

Antikvariaatti Sofian myymälä tarjoaa sohvineen mahdollisuuden hengähtää kiireiden keskellä ja selailla rauhassa kattavaa kirjavalikoimaa. Katseltavaa riittää myös vaihtuvissa taidenäyttelyissä. Erilaiset tapahtumat tuovat kirjallisuudesta, tieteestä ja tutkimuksesta kiinnostuneita yhteen ja mahdollistavat monipuolisia keskusteluhetkiä.

Helsingin yliopisto ihmisineen on meille tärkeä. Haluamme olla mukana tukemassa Alumniyhdistyksen toimintaa sekä kannustaa Helsingin yliopiston alumneja monipuolisen kirjallisuuden pariin. Tarjoamme laadukasta luettavaa alumniyhdistyksen jäsenille sekä pyrimme auttamaan alumneja heidän kirjojensa kierrättämisessä uusille lukijoille.

Jäsenetuna tarjoamme 20 % alennuksen myymälän kirjoista sekä vaihtuvia alumneille suunnattuja tapahtumia ja erikoisalennuksia. Näistä tiedotetaan Alumniyhdistyksen verkkokanavien lisäksi Antikvariaatti Sofian verkkosivustolla ja sosiaalisen median kanavissa.