RADIONS SYMFONIORKESTERS KONSERTBILJETTER – SPARA 10%

RSO kausi 2024-25

Radions symfoniorkester (RSO) erbjuder förmåner åt Alumnföreningens medlemmar som varierar från år till år.

Som medlem i Alumnföreningen får du ordinarie prissatta enkelbiljetter 10 % billigare. Förmånen gäller konserter som spelas i Musikhuset under våren 2024 och föreställningssäsongen 2024–2025, exklusive gästkonserter. Köpgränsen för rabatterade biljetter är max 2 biljetter/person/konsert. Försäljningen av enkelbiljetter för höstsäsongen 2024 börjar den 14 augusti 2024 och för vårsäsongen 2025 den 9 december 2024.

Du får också en fredagsseriesäsongskort för säsongen 2024–25 till ett specialpris på €400 / €350 / €250 (normalpris €434 / €373 / €288). Priskategorin bestäms av platskategorin I–III. Förmånen gäller ordinarie prissatta säsongskort (senior- och studentbiljetter enligt ordinarie prislista). Säsongskort är till salu från 15 maj till 5 augusti 2024. Köpgränsen för rabatterade säsongskort är max 2 biljetter per person.

Från och med höstsäsongen inkluderar priserna alltid Musikhusets serviceavgift och garderobsavgift. Medlemskap i Alumnföreningen ska på begäran styrkas med giltigt medlemskort vid besök på konserten.

Köp biljetter till ett rabatterat pris från Musikhusets biljettförsäljning (öppethållningstider mån–fre 9–18 och lör 10–17). Visa upp ditt medlemskort vid kassan för att utnyttja förmånen. Från och med höstsäsongen kan biljetter även köpas i RSO:s egen webbutik. För att få medlemsrabatten i webbutiken behöver du en rabattkod som du kan begära från Alumnföreningens kontor vid behov.