Aivot ovat tärkein pääomamme – Alumnien aivotutkimusilta

aivoseminaari

Mitä aivotutkimuksella on saatu viime vuosikymmeninä aikaan esimerkiksi Alzheimerin taudin ja MS-taudin osalta? Mitä aivotutkijat selvittävät ja millaisia läpimurtoja on odotettavissa? Miten aivotutkimuksen avulla voidaan helpottaa suomalaisen yhteiskunnan kestävyysongelmia? Miten omista aivoistaan voi pitää hyvää huolta?

Alumnien aivotutkimusillassa aiheesta keskustellaan niin tutkijan, alumnin kuin yhteiskunnankin näkökulmasta. Keskustelijoina ovat Helsingin yliopiston ja HUSin neuroimmunologian professori Pentti Tienari (Aivosäätiön hallituksen jäsen, Helsingin yliopiston alumni), partneri ja varainhoidon ammattilainen Susanna Miekk-oja (Helsingin yliopiston alumniyhdistyksen entinen puheenjohtaja, Aivosäätiön hallituksen jäsen) ja Aivosäätiön toimitusjohtaja Jenni Pajunen.

Tilaisuuden järjestää Aivosäätiö yhteistyössä Helsingin yliopiston alumniyhdistyksen kanssa.

Aivosäätiö rakentaa tulevaisuuden Suomea, jossa yhä harvempi joutuu kärsimään aivojen ja hermoston sairauksista. Teemme sen edistämällä lahjoitusvaroin tutkimusta sekä lisäämällä ymmärrystä aivoterveydestä, aivosairauksista ja aivotutkimuksesta. Jaamme vuosittain apurahoja aivotutkijoille. Tilaa säätiön uutiskirje, niin saat ajankohtaista tietoa aivotutkimuksesta.

Helsingin yliopiston alumniyhdistys on itsenäinen ja aktiivinen yhteisö kaikille niille, jotka lähtivät yliopistolta mutta joista yliopisto ei koskaan lähde. Tarjoamme vuosittain yli 50 tapahtumaa niin tieteestä, kulttuurista, työelämästä, matkoista kuin juhlistakin kiinnostuneille sekä monipuolisia rahanarvoisia jäsenetuja. Jäsenenä voit säilyttää yhteyden yliopistoon, vaikuttaa ja tukea yliopistoyhteisön kehitystä sekä tavata akateemisessa hengessä niin vanhoja kuin uusiakin tuttuja. Alumniyhdistyksen jäseneksi voivat liittyä kaikki Helsingin yliopiston entiset ja nykyiset opiskelijat ja työntekijät.

Torstai 23.11.2023 kello 17-18.15. HUOM: Tila muuttunut. Uusi tila: Aurora, sali 230 (Siltavuorenpenger 10).