Alumni & Lapsi: Luonnontieteellinen museo

Dinosaurusten maailma

Maaliskuussa Alumnit suuntaavat yhdessä lasten ja lastenlasten kanssa Luonnontieteelliseen museoon. Helsingin yliopiston alaisuuteen kuuluvassa museossa on tarjolla kaksi tunnin mittaista opastettua kierrosta koko perheelle: Vuosi suomalaisessa luonnossa ja Dinosaurusten maailma. Opastukset on suunniteltu lasten ehdoilla, mutta myös alumnit ovat lämpimästi tervetulleita mukaan osallistumaan!

Erityisesti ala-asteikäisille suunnatulla Vuosi suomalaisessa luonnossa -opastuksella (klo 14-15) tutustutaan Suomen luonnon erityispiirteisiin. Oppaan kanssa matkataan läpi vuodenaikojen eteläisestä Suomesta pohjoisen tuntureille. Opastus toimii kattavana kurkistuksena Suomen luontoon ja on samalla kiinnostava luontoretki jokaiselle museovieraalle.

Erityisesti päiväkoti-ikäisille (3-6 v.) suunnatulla Dinosaurusten maailma -opastuksella (klo 15-16) tutustutaan dinosaurusten luurankoihin ja mietitään dinosaurusten elämää: millaisia dinosauruksia on ollut, miten ne liikkuivat ja mitä ne söivät? Opastuksella lajitellaan dinosauruksia niiden ruokatottumusten mukaan, perustetaan niille ravintola, piirretään ja harjoitellaan dinosauruskävelyjä.

Kummallekin kierrokselle mahtuu enintään 25 osallistujaa, ja paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä. Opastuksen hinta Alumniyhdistyksen jäsenille ja heidän seuralaisilleen on 8 €/hlö. Ilmoittaudu mukaan maksamalla opastusmaksu Alumnikaupassa 8.3. mennessä. Kun täytät maksaessasi kaikki tarvittavat tiedot, sinun ei tarvitse enää täyttää erillistä ilmoittautumislomaketta. Ilmoittautumisen yhteydessä maksettavan opastusmaksun lisäksi osallistujien tulee maksaa Luonnontieteellisen museon pääsymaksu itse museon lippukassalla (aikuiset ja eläkeläiset 11 €, opiskelijat ja 7-17-vuotiaat 7 €, alle 7-vuotiaat ja Museokortin haltijat 0 €).

Ilmoittautuminen tapahtumaan on päättynyt.

Lauantai 9.3.2024 kello 14 ja 15, Luonnontieteellinen museo (Pohjoinen Rautatiekatu 13).

AlumniGolf IX ja Katastrofigolf

Perinteinen AlumniGolf pelataan tänä vuonna osana SPR:n Katastrofigolf-tapahtumaa Nevas Golfissa. Teemme yhteistyötä Suomen Punaisen Ristin Suomenlinnan osaston kanssa, joka on järjestänyt Katastrofigolfin jo yli kymmenen vuoden ajan Nälkäpäivän yhte..

Alumnijuhla

Alumniyhdistyksen syksy huipentuu jälleen Alumnijuhlaan, ja luvassa on perinteiseen tapaan herkullista ruokaa ja juomaa, sopivasti ohjelmaa, Vuoden Alumnin 2025 valinta, musiikkia ja seurustelua. Juhlapaikka paljastetaan elokuussa, jolloin myös ohjelma ja hi..