Alumni & lapsi: Suomen Lucia 2023 yliopistolla

Lucia

Suomen Lucia 2023 vierailee perinteiseen tapaan yliopiston päärakennuksen upeissa puitteissa ja levittää lämpöä, valoa ja iloa Alumniyhdistyksen jäsenille ja heidän perheilleen. Lucia laulaa meille kuoronsa kanssa ja laulamme muutaman yhteislaulun, ja esiintymisen jälkeen halukkailla on mahdollisuus jutella ja ottaa kuvia Lucian kanssa. Tarjolla on mehua ja keksejä, ja lopuksi kuulemme muutaman sanan historiallisen Pyhän Lucian elämästä ja legendasta.

Lucian vierailu tarjoaa loistavan tilaisuuden alumneille ja lapsille kokoontua yhdessä juuri ennen joulua. Tapahtumassa on rajallinen määrä paikkoja ja osallistuminen edellyttää ilmoittautumista – muistathan myös ilmoittaa kanssasi mahdollisesti osallistuvien lasten lukumäärän. Tervetuloa!

Lauantai 16.12.2023 kello 10-11, Yliopiston päärakennuksen vestibyyli (Aleksanterinkatu 5).

Viininmaisteluilta

Tervetuloa maistamaan laatuviinejä ja oppimaan niistä lisää alumnien viininmaisteluillassa! Pääsemme sommelierin ohjauksella maistamaan viittä Rhônen alueen viiniä Ranskasta ja opettelemme tunnistamaan niiden ominaisuuksia niin ulkonäön, tuoksun kui..

Alumni & Lapsi: Luonnontieteellinen museo

Maaliskuussa Alumnit suuntaavat yhdessä lasten ja lastenlasten kanssa Luonnontieteelliseen museoon. Helsingin yliopiston alaisuuteen kuuluvassa museossa on tarjolla kaksi tunnin mittaista opastettua kierrosta koko perheelle: Vuosi suomalaisessa luonnossa ja D..