Alumnien kampusretki Kumpulaan

Kuva Linda Tammisto / HY

Tervetuloa alumnien kampusretkelle Kumpulan kampukselle maanantaina 25.9. klo 16.30-20! Tapahtuma on toinen osa Helsingin yliopiston alumniyhdistyksen ja Helsinki Alumni -yhteisön yhdessä toteuttamaa kampusretkien sarjaa, jonka aikana alumnit pääsevät tutustumaan kunkin Helsingin yliopiston kampuksen toimintaan, tutkijoihin ja opiskelijoihin sekä kiinnostaviin kohteisiin kampuksella.

Kumpulan kampuksella toimii yli 5000 opiskelijan matemaattis-luonnontieteellinen tiedekunta, minkä lisäksi Helsingin luonnontiedelukio on juuri muuttanut uusiin tiloihin kampuksen yhteyteen. Kampusretken teemana onkin Kumpulassa toteutuva polku koululaisesta luonnontiedealan akateemiseksi, ja tiedekunnan ja lukion lisäksi pääsemme tutustumaan kampuksella sijaiseviin koululaisille suunnattuihin LUMA-tiedeluokkiin. Kampusretki on avoin kaikille alumneille omasta koulutustaustasta riippumatta.

OHJELMA
16.30 Tervetuloa ja kampuksen esittely
Varadekaani Samuli Siltanen
17.00 Tutustuminen LUMA-tiedeluokkiin
Fysiikan avoin opetuslaboratorio Fotoni, Kemianluokka Gadolin tai Matematiikan ja tilastotieteen luokka Summamutikka
17.45 Tutustuminen Helsingin luonnontiedelukioon
Rehtori Kaisa Tikka
18.45 Tarjoilua ja paneelikeskustelu
Polku koululaisesta luonnontiedealan akateemiseksi Kumpulan kampuksella

LUMA-tiedeluokkiin voidaan ottaa rajallinen määrä osallistujia, minkä vuoksi kampusretkelle mahtuu mukaan 80 nopeinta alumnia ilmoittautumisjärjestyksessä. Ilmoittaudu mukaan allaolevasta linkistä viimeistään 17.9. ja valitse ilmoittautumisen yhteydessä, mihin tiedeluokkaan haluat tutustua. Kampusretki alkaa ja päättyy yhteisellä osuudella Physicumin salissa D101 (Gustaf Hällströmin katu 2). Tervetuloa!

Maanantai 25.9.2023 kello 16.30-20, Kumpulan kampus.

Kuva: HY / Ari Aalto

Yliopiston lukuvuoden avajaiset ja avajaiskarnevaalit

Helsingin yliopiston lukuvuoden avajaisia vietetään perinteiseen tapaan syyskuun ensimmäisenä maanantaina. Lukuvuoden avajaisten ohjelmassa on rehtorin avajaispuhe, henkilökunnan ja ylioppilaskunnan edustajien puheenvuorot sekä musiikkia. Juhlasalin ohje..

Tutustuminen yliopiston observatorioon