AlumniJuna: Turku

Kuva: Hanna Oksanen

Kevään 2022 toivottu uutuus on AlumniJuna: päiväretki toiseen suomalaiseen yliopistokaupunkiin, jossa tutustumme paikalliseen yliopistoon ja alumnitoimintaan. Ensimmäinen AlumniJuna suuntaa Helsingin yliopiston synnyinsijoille Turkuun. Tule mukaan käynnistämään uutta, ainutlaatuista alumniperinnettä!

Turun yliopistolla vierailuamme isännöi rehtori Jukka Kola yhdessä vararehtoreidensa kanssa – aiemmin Helsingin yliopiston rehtorina toimineen Kolan lisäksi myös useampi vararehtoreista on Helsingin yliopiston alumneja. Kuulemme Turun yliopiston ajankohtaisia kuulumisia ja tutustumme kiinnostaviin kohteisiin kampuksella. Tutustumme myös toisen paikallisen yliopiston Åbo Akademin alumnitoimintaan ja teemme historiallisen kävelykierroksen kaupungilla.

OHJELMA
8.30 Lähtö Helsingistä – alumneille on varattu junasta oma vaunu, joten matka sujuu tutustumisten merkeissä
11.00 Tapaaminen Turun yliopiston rehtoraatin kanssa, yliopiston esittely ja lounas tutkimusravintola Flavoriassa
13.00 Tutustuminen Yliopistonmäen rakennuksiin ja historiaan
14.45 Löydä Vanha Turku – historiallinen kävelykierros Akatemiatorilta luostarikorttelin kujille
16.30 Tapaaminen Åbo Akademis Alumner rf:n kanssa ylioppilastalo Kårenilla ja kevyt päivällinen
18.30 Paluujuna Helsinkiin, jonne saavutaan noin klo 20.30

AlumniJuna-päiväretken hinta on 45 € sisältäen edestakaiset junamatkat ja Turun paikallisliikenteen liput, lounaan ja päivällisen sekä opastetun kävelykierroksen. Hintaan eivät sisälly mahdolliset päiväkahvit ja päivällisen juomat. Päivän aikana vietetään paljon aikaa ulkosalla ja kävellään n. 2-3 kilometriä, josta osa mukulakivillä. Mukaan mahtuu 48 nopeinta Alumnia: ilmoittaudu maksamalla ensin osallistumismaksu Alumnikaupassa allaolevan linkin kautta ja täytä sen jälkeen osallistujatietosi erilliselle lomakkeelle. Ilmoittautuminen päättyy 10.5. – tervetuloa!

HUOM: Tapahtuma on tällä hetkellä täynnä. Voit kuitenkin ilmoittautua varasijalle täyttämällä tietosi allaolevan “Ilmoita lisäksi osallistujatietosi”-linkin kautta.

Perjantai 3.6.2022 kello 8.30-20.30, Helsinki-Turku-Helsinki.

Talous ja humanismi

Ideat muokkaavat maailmaa ja ne ovat muovanneet myös taloudellista todellisuutta. Ilman kristinuskoa, uskonpuhdistusta, valistusta ja hyvinvointivaltion ideaa markkinatalous ei olisi kehittynyt nykyisenlaiseksi. Siksi talouden ymmärtämiseksi tarvitaan kultt..
Kuva: Jani Laukkanen

Vuoden Alumnin juhlaluento: Mari Leppänen