Kirjallisuuspiiri: Matti Klinge

matti-klinge-kasvokuva_pysty_1920X1150

Professori Matti Klingen (s. 1936) ainutlaatuinen laaja muistelmasarja valmistuu. Osa VI Täysinpalvellut. Muistelmia 2001–2021 kertoo tutkijan, kirjailijan ja opettajan tuloksellisesta 2000-luvusta: vailla viranhoidon hallinnollisia velvoitteita Klinge julkaisee laajoja monografioita, painavia tutkimuksia, poleemisia esseitä ja kolumneja. Muistelmasarja sitoo kirjoittajan kokemat aikakaudet taitavasti historiallisiin yhteyksiin ja kiinnostavaan henkilökohtaiseen dokumenttiaineistoon. Kustantaja Touko Siltala haastattelee Matti Klingeä muistelmien kirjoittamisen ja päiväkirjojen kirjoittamisen tematiikasta. Osallistuminen edellyttää ilmoittautumista.

Syksyn Kirjallisuuspiirien ohjelman ovat suunnitelleet Gummeruksen toimitusjohtaja ja kustantaja Anna Baijars ja Kustannusosakeyhtiö Siltalan toimitusjohtaja ja kustantaja Touko Siltala.

Maanantai 13.12.2021 kello 17-18, Metsätalo Sali 1 (Unioninkatu 40). Tapahtumaa voi seurata myös suoratoistona.

Kirjallisuuspiiri: Juha Hurme

Juha Hurme esittelee näyttein, lauluin ja mietelausein Aleksis Kiven ydinoppia ja metsäekologiaa. Mukana on Kiven modernismia laajentamassa myös ripaus Elmer Diktoniusta ja Gunnar Björlingiä. Finlandia-palkitun kirjailija, teatterintekijä Juha Hurmeen vi..
Kuva: Murdo MacLeod

Kirjallisuuspiiri: Maggie O’Farrell